کد خبر: ۲۰۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۷ - 2018July 16
رعشه درهر سنی بروز می کند ولی درافراد میان سال و سالمند متغیر است. لرزش درسنین پایین تر باید جدی گرفته شود چرا که در بیماری های تحلیل برنده مغز مثل ام اس یا بیماری های مخچه یا پارکینسون این نوع لرزش ها دیده می شود.

شفا آنلاین>سلامت>رعشه شایع ترین حرکت غیرعادی بدن است. لرزش غیر عادی ممکن است دردست ها، بازو، چشم، صورت، سر، طناب های صوتی، تنه و ساق پا دیده شود.
به گزارش شفا آنلاین:رعشه درهر سنی بروز می کند ولی درافراد میان سال و سالمند متغیر است. لرزش درسنین پایین تر باید جدی گرفته شود چرا که در بیماری های تحلیل برنده مغز مثل ام اس یا بیماری های مخچه یا پارکینسون<Parkinson> این نوع لرزش ها دیده می شود.

رعشه دردرجات مختلف در تمام افراد وجود دارد اما عواملی هست که این لرزش را تشدید می کند از جمله استرس و اضطراب، خستگی و فعالیت فیزیکی شدید، پرکاری غده تیروئید و مصرف کافئین و دیگر محرک ها.
درمان لرزش ها
با توجه به عوامل ایجاد کننده این لرزش، نوع درمان ها متفاوت است یعنی علت لرزش که مشخص شد، درمان خاص برای آن صورت می گیرد.
اگر لرزش براثراسترس و اضطراب یا مصرف کافئین باشد با برخی درمان های دارویی که پزشک تجویز می کند، این لرزش فروکش خواهد کرد.
گاهی اوقات پرکاری تیروئید سبب لرزش بدن می شود که این وضعیت پرکاری باید بررسی و برای درمان این پر کاری اقدام شود.
همچنین از جمله عوارض استفاده از داروهای بیماری های ریوی ایجاد لرزش در بدن است که با کم کردن دارو این لرزش نیز کاهش پیدا می کند.
نوعی از لرزش به دلیل بیماری پارکینسون اتفاق می افتد که با بقیه فرق می کند و هنگام استراحت لرزش به وجود می آید که در این زمینه توصیه می شود افراد با انجام فعالیت بدنی لرزش را کاهش دهند.خراسان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: