کد خبر: ۲۰۲۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۷ - 2018July 15
به دلیل تفاوت قیمت ارز دولتی با آزاد، متاسفانه برخی شرکت های تجهیزات پزشکی احتکار می کنند، لذا ضروری است دانشگاه ها نظارت خود را تشدید کنند و چنانچه محصولی با قیمت بالا ارائه شد، باید با آنها برخورد شود
شفا آنلاین>سلامت>معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: به دلیل تفاوت قیمت ارز دولتی با آزاد، متاسفانه برخی شرکت های تجهیزات پزشکی احتکار می کنند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر غلامرضا اصغری در یکصد و ششمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، افزود: باید از فرصت های پیش رو استفاده کنیم، چراکه دشمنان منتظرند در میان مردم نارضایتی ایجاد شود.

وی گفت: در فضای مجازی در برخی موارد، شایعات و اخبار نادرست در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) دیده می شود که می تواند منجر به ترویج ناامیدی در میان مردم شود. باید برای تداوم تولید داروی داخلی تلاش خود را ادامه دهیم.

معاون وزیر بهداشت، ادامه داد: در مورد داروهای وارداتی، مذاکراتی داشته ایم تا افزایش نرخ ارز بر روی قیمت این داروها تاثیری نداشته باشد و تنها ۹ درصد برای داروهای وارداتی و ۱۲ درصد  برای داروهای تولید داخل افزایش قیمت داشتیم.

وی با عنوان این مطلب که قیمت داروها بر روی سایت سازمان غذا و دارو اعلام شده است، افزود: نظارت کامل بر روی میزان مورد نیاز مواد اولیه دارو، تولید و توزیع آنها از سوی سازمان غذا و دارو در حال انجام است.

اصغری تاکید کرد: چنانچه یک پزشک، دارویی که در فهرست دارویی کشور نیست را تجویز کند، باید به عنوان پزشک متخلف به سازمان نظام پزشکی(Medical System) کشور معرفی شود.

وی گفت: خرید راهبردی در سطح استان های کشور مهم است و تنها در دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، شیراز و کرمانشاه خرید راهبردی صورت می گیرد و لازم است بقیه دانشگاه های علوم پزشکی خرید راهبردی را انجام دهند.

رئیس سازمان غذا و دارو، ادامه داد: هیچ گونه تفاوت کیفیت میان داروی برند ژنریک با ژنریک وجود ندارد، به همین دلیل بهتر است داروی ژنریک که ارزان قیمت است، توسط بیمارستان ها خریداری شود.

وی افزود: بزرگترین معضل ما در بخش دارو و تجهیزات پزشکی، نقدینگی است و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه به قولش عمل کند و به سیستم بیمه ای اعتبارات مورد نیاز را تخصیص دهد.

اصغری گفت: به دلیل تفاوت قیمت ارز دولتی با آزاد، متاسفانه برخی شرکت های تجهیزات پزشکی احتکار می کنند، لذا ضروری است دانشگاه ها نظارت خود را تشدید کنند و چنانچه محصولی با قیمت بالا ارائه شد، باید با آنها برخورد شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: