کد خبر: ۲۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۲ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - 2014April 15
شفا آنلاین:اختر شناسان می‌گویند حلقه‌های با شکوه زحل مستقیما به صورت خطوط نازک دیده می‌شود که پیچیدگی ساختار این حلقه‌ها از سایه تاریک ایجاد شده است.
به گزارش شفا آنلاین، نیمکره شمالی زحل تا اندازه ای آبی به نظر می رسد و این به همان دلیلی است که آسمان زمین هم می تواند آبی به نظر می رسد.
 
 
این تصویر در مارس ۲۰۰۶ توسط فضاپیمای کاسینی که هم اکنون به دور زحل می چرخد، گرفته شده است.
 
اختر شناسان می گویند حلقه‌های با شکوه زحل مستقیما به صورت خطوط نازک دیده می‌شود که پیچیدگی ساختار این حلقه‌ها از سایه تاریک ایجاد شده در قسمت چپ تصویر دیده می شود. 

"انسلادوس" یکی از قمرهای زحل که تنها حدود ۵۰۰ کیلومتر قطر داشته و به صورت یک برآمدگی در صفحه حلقه‌های زحل دیده می‌‌شود. نیمکره شمالی زحل تا اندازه ای آبی به نظر می رسد و این به همان دلیلی است که آسمان زمین هم می تواند آبی به نظر برسد.
 
به گفته‌ی محققان مولکول‌ها در قسمت‌های بی ابر از اتمسفر هر دو نیمکره این سیاره در پراکنده کردن نور آبی نسبت به نور قرمز بهتر عمل می کند. وقتی بطور عمیق به ابرهای زحل نگاه می‌کنیم، رنگ غالب ابرها طلایی به نظر می‌رسد.

فرضیه‌ی مطرح شده توسط برخی اخترشناسان در رابطه با رنگ آبی نیمکره‌ی جنوبی زحل ابرهای آن‌جا در ارتفاع بالاتری هستند اما علت دقیق آن مشخص نیست.
برچسب ها: اختر شناسان ، زحل ، سایه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: