کد خبر: ۲۰۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۷ - 2018July 11
در جریان بررسی های یادشده لحظات اولیه شکل گیری فرایند تخریب شبکه عصبی مغز و نقطه شروع این تخریب که منجر به ابتلا به بیماری فراموشی می شود، با موفقیت شناسایی شده است
شفا آنلاین>سلامت>تحقیقات جدید پژوهشگران دانشگاه سوت وسترن منجر به شناسایی مراحل اولیه شکل گیری بیماری آلزایمر برای اولین بار شده است.

به گزارش شفا آنلاین، در جریان بررسی های یادشده لحظات اولیه شکل گیری فرایند تخریب شبکه عصبی مغز و نقطه شروع این تخریب که منجر به ابتلا به بیماری فراموشی می شود، با موفقیت شناسایی شده است.

محققان اهمیت این یافته جدید در عرصه پزشکی را بسیار بالا توصیف کرده و از اصطلاح انفجار بزرگ یا بیگ بنگ برای توصیف آن استفاده کرده اند. آنها امیدوارند که درک نحوه شکل گیری بیماری آلزایمر(Alzheimer) به شناسایی راه هایی جدید برای درمان این بیماری قبل از تشدید و گسترش آن منجر شود.

مارک دیاموند یکی از پژوهشگران این تحقیق در این مورد گفته است: شاید این مهم ترین یافته بشر در زمینه درمان بیماری فراموشی تا به امروز باشد.

تا به امروز داروهای عرضه شده برای درمان آلزایمر با هدف مقابله با توده های پروتئینی به نام amyloid beta عرضه می شدند که عامل اصلی ابتلا به آلزایمر دانسته می شد، اما بعد از مدتها بررسی و پژوهش محققان به این نتیجه رسیده اند که باید بر روی مقابله با پروتئین دیگری به نام tau متمرکز شوند.

تجمع پروتئین یادشده در مغز باعث شکل گیری ناهنجاری های مختلف و تخریب شبکه عصبی مغز و در نهایت فراموشی می شود و به نظر می رسد همین پروتئین عامل اصلی ابتلا به فراموشی باشد. محققان امیدوارند با مشاهده نحوه آغاز فعالیت های مخرب این پروتئین بتوانند در آینده روش های منحصر به فردی برای درمان آلزایمر بیابند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: