کد خبر: ۲۰۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۷ - 2018July 10
بدون اینکه به این پرونده خاص اشاره کنم، می‌گویم که طبق قوانین و اصول اخلاقی متعدد تمام اطلاعات درمانی و اقدامات انجام شده باید به اطلاع خانواده فرد بیمار و وکیل او برسد
شفا آنلاین>سلامت>سخگوی وزارت بهداشت در واکنش به درخواست فرزند مرحوم عباس کیارستمی برای اطلاع از فرایند درمان پدرش در ایران، گفت: بدون اینکه به این پرونده خاص اشاره کنم، می‌گویم که طبق قوانین و اصول اخلاقی متعدد تمام اطلاعات درمانی و اقدامات انجام شده باید به اطلاع خانواده فرد بیمار و وکیل او برسد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر ایرج حریرچی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال ، درباره درخواست بهمن کیارستمی مبنی بر اطلاع از فرایند و مراحل اولیه درمان عباس کیارستمی گفت: درباره ی پرونده آقای کیارستمی و رسیدگی قضایی به آن، مسئولیت اصلی با محکمه قضایی است که شکایت به آن انجام شده و دادگاه رسیدگی در نظام پزشکی(Medical System) نیز مسئول است و خود این دوستان باید اعلام نظر کنند. به هر حال ما پیگیر سلامت آقای کیارستمی در آن زمان بودیم و اقدامات متعددی هم انجام دادیم و بعد از فوت ایشان هم پیگیری‌های لازم را انجام دادیم.

وی تاکید کرد: به نظر من باید دو نکته در این پرونده مورد توجه قرار گیرد؛ اول این که اطلاع رسانی در این زمینه باید از سوی مراجع مسئول بیشتر باشد تا بتوانند افکار عمومی را به خوبی توجیه کنند. نکته دوم این است که تاخیر زیاد در پیشبرد پرونده‌های خاص، مشکل را پیچیده‌تر می‌کند. در عین حال ما نمی‌توانیم در این زمینه اعلام نظر کنیم؛ چرا که صلاحیت آن بر عهده دستگاه‌های مرتبط است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که به طور کلی در  صورت درخواست خانواده ی فرد مبنی بر دریافت اطلاعات پرونده و مراحل درمان آیا باید این توضیحات به خانواده ارائه شود گفت: بدوناینکه به این پرونده خاص اشاره کنم می گویم که طبق قوانین و اصول اخلاقی متعدد تمام اطلاعات درمانی و اقدامات انجام شده باید به اطلاع خانواده فرد بیمار و وکیل او برسد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: