کد خبر: ۲۰۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۱۷ تير ۱۳۹۷ - 2018July 08
من فرزند شهرستاني هستم که مقدار زيادي از مردم آن از طريق اشتغال در حوزه حمل و نقل بار (رانندگي کاميون) معيشت خود را اداره مي کنند (حدود 700 دستگاه کاميون باربر) قدمت اين اشتغال به سال‌هاي قبل از انقلاب اسلامي برمي‌گردد، صنفي که مردمي متدين، وفادار به انقلاب اسلامي و داراي سوابق خدمت در جبهه هاي دفاع مقدس شاکله اصلي آنان را تشکيل مي‌دهد.

شفا آنلاین>اجتماعی>يكي از رانندگان گفت: رانندگان کاميون پس از 40 سال چهمي خواهند.
به گزارش شفا آنلاین:وي افزود من فرزند شهرستاني هستم که مقدار زيادي از مردم آن از طريق اشتغال در حوزه حمل و نقل بار (رانندگي کاميون) معيشت خود را اداره مي کنند (حدود 700 دستگاه کاميون باربر) قدمت اين اشتغال به سال‌هاي قبل از انقلاب اسلامي برمي‌گردد، صنفي که مردمي متدين، وفادار<Loyal> به انقلاب اسلامي و داراي سوابق خدمت در جبهه هاي دفاع مقدس شاکله اصلي آنان را تشکيل مي‌دهد.
اين افراد مي گويند در 40 سال گذشته ((فراموش شده)) بوده اند و هيچ شخصيت حقيقي يا حقوقي حداقل خواسته هاي صنفي آنان را پيگيري و دنبال نکرده است. خواسته هايي جزيي و حداقل دارند که اجراي آنها هزينه اي براي مسئولين اجرايي اين حوزه ندارد.
مهمترين خواسته هاي صنف ما عبارتند از:
1. به رسميت شناختن ((شغل سخت و زيان آور)) آنان براي بازنشستگي است که نوع کار و خطرات جاني و رواني حرکت شبانه روزي در جاده هاي ناامن کشور و حوادثي که هر روز شاهد ان هستين اين خواسته را منطقي و معقول مي کند. 2. هزينه بالاي تردد در جاده هاي کشور و پرداخت عوارض بزرگراه‌ها که از يکي از بنادر جنوب کشور تا اين شهرستان در خراسان شمالي به دوميليون و پانصد هزار ريال بالغ مي شود. 3. پرداخت کرايه حمل بار بر اساس تن نه بر اساس ارزش بار. 4. تعديل و ضابطه مند نمودن حق کميسيون بنگاه‌هاي باربري که سليقه اي و رابطه اي است. 5. حذف دوربين کنترل کابين رانندگان که به نوعي حريم خصوص آنان تلقي مي شود.
اميد است مسئولين دو وزارتخانه محترم راه و شهرسازي و تعاون کار و رفاه اجتماعي با شنيدن صداي اين صنف زحمتکش و تهيه برنامه اي براي حل تدريجي و
زمان بندي شده مشکلات آنان، صدها هزار راننده و ميليون ها نفر خانواده وابسته به آنان را از شرايط فعلي که نوعي نارضايتي و سرماخوردگي است خارج کنند. رسالت


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: