کد خبر: ۲۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - 2014April 17
شفا آنلاین: قارچ های سطحی پوست به چند گروه تقسیم می شوند اما به طور طبیعی روی پوست همه افراد وجود دارند که در شرایط خاصی ممکن است بیماری زا هم باشند.

دکتر سیمین صرافی- متخصص پوست،مو و زیبایی- در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: قارچ هایی که به طور طبیعی روی سطح پوست - مخاط دستگاه گوارش و یا دستگاه تناسلی افراد وجود دارد،گاهی به صورت بیماری زا عمل نمی کنند اما در شرایطی ایجاد مشکل می کنند.

وی یکی از شایع ترین قارچ های انسانی را قارچ های برفکی دانست و ادامه داد: مخمری که در مخاط دستگاه گوارش یا دستگاه تناسلی (به ویژه در خانم ها) وجود داشته باشد ایجاد قارچ های مخاطی می کند که ممکن است در ناحیه سطح پوست هم انتشار یابند.

عضو انجمن پوست و مو ایران تصریح کرد: افرادی که به هر دلیلی دچار ضعف عمومی بدن می شوند و یا به دنبال برخی بیماری ها سیستم ایمنی بدنشان ضعیف می شود درمعرض ابتلا به ااین بیماری قارچی قراردارند.

وی همچنین افزود: مصرف کنند ه های داروهای خود ایمنی یا شیمی درمانی- بیمارانی که پیوند اعضا شده اند و بیمارانی که دیابتیک هستند در معرض ابتلا به این بیماری قارچی قرار دارند.

دکتر صرافی یادآور شد: افراد چاق- زنانی که قرص های ضد بارداری مصرف می کنند و حتی خود حاملگی جزء شرایطی هستند که افراد را در معرض ابتلا به قارچ های برفکی نیز قرار می دهد.

وی تأکید کرد: قارچ های سطحی پوست به طور طبیعی در شرایط عادی ایجاد بیماری نمی کنند اما گاهی اوقات ممکن است ایجاد کنند. برای نمونه می توان به کچلی- چند رنگی پوست( به صورت زرد کمرنگ تا قهوه ای تیره و حتی سفید) اشاره کرد.

متخصص پوست و مو اظهار کرد: به دنبال ایجاد بیماری بر اثر قارچ های طبیعی پوست علائم ناشی از آن نواحی تنه افراد در پشت گردن- جلوی سینه – بازوها و کشاله ران را درگیر می کند که با وجود رطوبت تشدید می شوند.

وی هشدار داد: زندگی در محیط های شرجی و در آب و هوایی که فرد دچار تعریق زیاد می شود موجب بروز قارچ های طبیعی پوست خواهد شد.

به گفته وی همچنین باید دانست که افراد مصرف کننده کرم های کورتون موضعی و کورتون های خوراکی در معرض ابتلا به این بیماری قارچی قرار دارند.

دکتر صرافی در پایان گفتگو با خبرنگار شفا آنلاین توصیه کرد: در صورتی که افراد با علائم مذکور مواجه شدند باید به طور فوری به پزشک مراجعه واز خود درمانی به طور جدی پرهیز نمایند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: