کد خبر: ۲۰۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۷ - 2018July 06
اتاق های عمل در بیمارستان ها تابع ضوابط و استانداردهایی هستند، خوشبختانه در کشور ما این ضوابط به شکل قابل قبولی تاکنون اجرا شده است؛ بنابراین خارج از استانداردها اتفاقی در اتاق عمل تاکنون رخ نداده و مستندانی در این زمینه هم وجود ندارد
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مستندات استفاده از وسایل دارای قابلیت چند بار استفاده دراتاق عمل بررسی می شود.

به گزارش شفا آنلاین، احمد همتی درخصوص ابلاغ بخشنامه معاون وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی(Medical science) و بیمارستان‌ ها، مبنی بر استفاده مجدد از برخی وسایل یک‌بار مصرف در اتاق عمل، گفت:  اتاق های  عمل در بیمارستان ها تابع ضوابط و استانداردهایی هستند، خوشبختانه در کشور ما این ضوابط به شکل قابل قبولی تاکنون اجرا شده است؛ بنابراین خارج از استانداردها اتفاقی در اتاق عمل تاکنون رخ نداده و مستندانی در این زمینه هم وجود ندارد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه تاکنون چنین رویه ای درحوزه سلامت وجود نداشته است، افزود: نمی توان خارج از استاندارد ها در اتاق های عمل اقدام کرد و هیچ دلیلی برای آن قابل پذیرش نیست، به عبارتی مجوز برای استفاده مجدد از برخی وسایل یکبار مصرف جای تعجب داشته و قابلیت پیگیری دارد.

وی با بیان اینکه مستندات و صدور هرگونه مجوز برای استفاده از وسایل دارای قابلیت استفاده در اتاق عمل باید مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: هیچ دلیل و بهانه ای از جمله کمبود اعتبار و یا مدیریت هزینه درحوزه سلامت دراین خصوص قابل پذیرش و منطقی نیست، درچنین شرایطی بهتر است که اتاق عمل تعطیل شود؛ اما نمی توان اقدام غیراستاندارد دربخش جراحی ها و اعمال درمانی در اتقاق های عمل داشت.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با تاکید براینکه درصورت اثبات این مسئله و روشن شدن موضوع کمیسیون مسئله را پیگیری می کند، گفت: گاهی مسائلی جزء موارد استاندارد های اتاق عمل نیست؛ اما موارد استانداردی در اتاق عمل باید رعایت شده و به دلیل کمبود اعتبارات نمی توان شرایط را با مشکل رو به رو کرد.

معاون وزیر بهداشت با ارسال بخشنامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها، استفاده مجدد از برخی وسایل یک‌بار مصرف اتاق عمل را مجاز اعلام کرد؛ بخشنامه‌ای که طبق متن آن در راستای مدیریت منابع و مصارف ابلاغ شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: