کد خبر: ۲۰۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۷ - 2018July 06
وزارت بهداشت تعداد تخت‌های بیمارستان‌های روانی را افزایش داده است و امروزه در حدود هزار و 500 نفر از روانشناسان در مراکز جامع سلامت به مردم ساکن در حاشیه شهرها خدمات بهداشتی و درمان و روانشناسی ارائه می‌دهند
شفا آنلاین>سلامت>معاون اجتماعی وزارت بهداشت از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای جوانان در مراکز بهداشت خبر داد.

به گزرش شفا آنلاین، محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت(Ministry of Health) اظهار کرد: وزارت بهداشت در حوزه آسیب‌های اجتماعی خدمات مهمی را انجام داده است و رفع  اختلالات روانی و مشکلات اجتماعی از نظر وزارت بهداشت اولویت دارد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت به  مسائل اجتماعی ورود پیدا کرده است تا بتواند اقداماتی موثر را در زمینه پیشگیری از آسیب‌های مختلف اجتماعی انجام دهد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت ادامه داد: در موضوع اعتیاد مسائل درمان معتادان از نظر وزارت بهداشت مهم است و این وزارتخانه تا به امروز تعامل خوبی با ستاد مبارزه با مواد مخدر داشته است.

وی با اشاره به اینکه تقسیم کارها بین وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با مواد مخدر به خوبی انجام شده است، افزود: کارهای مشترکی خوبی بین وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی در راستای درمان معتادان و کاهش آسیب‌های اجتماعی (Social harm)انجام شده است که همه این اقدامات در راستای کاهش مسائل و مشکلات اجتماعی و پیشگیری از مقوله اعتیاد در بین مردم است.

ایازی در خصوص اقدامات وزارت بهداشت برای پیشگیری از طلاق تاکید کرد: معاونت فرهنگی و  اجتماعی وزارت بهداشت در راستای کاهش آمار طلاق آموزش‌های قبل از ازدواج را به مدت 6 ساعت در مراکز بهداشتی ویژه زوج‌های جوان برگزار می‌کند و خوشبختانه این طرح موفق بوده است.

فعالیت ۱۵۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت حاشیه شهر‌ها
معاون اجتماعی وزارت بهداشت در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها گفت: حدود 11 میلیون حاشیه نشین  داریم که خوشبختانه موفق شدیم مراکز جامع سلامت را راه‌اندازی و روانشناس و روانپزشک و پزشک را در این مراکز حضوری فعال دارند.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت تعداد تخت‌های بیمارستان‌های روانی را افزایش داده است و امروزه در حدود هزار و 500 نفر از روانشناسان در مراکز جامع سلامت به مردم ساکن در حاشیه شهرها خدمات بهداشتی و درمان و روانشناسی(Psychology) ارائه می‌دهند.

ایازی در خصوص تعامل بین وزارت بهداشت و سازمان ملی اجتماعی کشور گفت: در تعاملی که بین ما و سازمان ملی کشور وجود دارد، اقداماتی که شورای اجتماعی کشور مد نظر بوده به وسیله معاونت فرهنگی وزارت بهداشت اجرایی عملیاتی شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: