کد خبر: ۲۰۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۷ - 2018July 04
جمعیتی با عنوان «مسائل عمومی لبنان» که پیش از این کمپین «راه را برای امداد باز کن» را در این کشور به اجرا در آورده بودند، حالا چند روزی است که برای کمک به صدها کودک مبتلا به سرطان و بیماری خاص، این کمپین را راه انداخته است
شفا آنلاین>سلامت>در لبنان کمپینی با عنوان «موهایت را به اشتراک بگذار» به راه افتاده است که هدفش جمع آوری مو برای کودکان سرطانی است که در دوره درمان، موهایشان را از دست داده اند.

به گزارش شفا آنلاین، جمعیتی با عنوان «مسائل عمومی لبنان» که پیش از این کمپین «راه را برای امداد باز کن» را در این کشور به اجرا در آورده بودند، حالا چند روزی است که برای کمک به صدها کودک مبتلا به سرطان(Cancer) و بیماری خاص، این کمپین را راه انداخته است.

«ژولیت قهوه چی» مدیر این جمعیت  هدف از راه اندازی پویش موهایت را به اشتراک بگذار را دو چیز عنوان کرد: نخست، کمک به کودکان بیمار و دوم، نهادینه سازی فرهنگ از خود گذشتگی.

وی گفت: ما معمولا به دختران توجه بیشتری می کنیم چرا که از روحیه لطیف تری برخوردارند، هر چه بخواهد برایش تهیه می کنیم، اما در مراکز درمانی، دخترانی هستند که با بیماری دست و پنجه نرم می کنند و موهایشان را از دست داده اند؛ از این جهت می خواهیم از هر کسی که می تواند، موهایش را جمع کنیم و با ساخت کلاه گیس هایی مخصوص هر دختر بیمار، در سختی هایش کنار او بایستیم تا شادابی خود را حفظ کند.

قهوه چی در توضیح هدف دوم نیز اظهار داشت: خانواده ها، برای تربیت فرزندان خود وقت و هزینه زیادی می کنند. یکی از درس هایی که همه ما باید به فرزندان مان بیاموزیم این است که گاهی از آنچه که خود دارد بگذرد و در اختیار همنوع خود قرار دهد یا چیزی را که دارد، با انسانی دیگر به اشتراک بگذارد.

رئیس این کمپین ادامه داد: مو برای خیلی از زنان و دختران و حتی برخی مردان اهمیت فراوانی دارد و ما می خواهیم این زیبایی را با دختران و کودکان سرطانی و بیمار به اشتراک بگذاریم و از این راه یاد بگیریم که در جامعه بخشش داشته باشیم.

قهوه چی در مورد فرایند هدیه کردن مو تا رسیدن به کودکان بیمار هم توضیحاتی داد.

وی با بیان اینکه «هشت مرکز یا در واقع هشت آرایشگاه در لبنان را تعیین کردیم که با ما همکاری می کنند»، گفت: افرادی که مایل به این نوع نیکوکاری هستند، می توانند با مراجعه به این مراکز یا باشگاه ما، موهای خود را کوتاه کنند و در جعبه های صورتی رنگ مخصوصی قرار دهند که برای این کار آماده کردیم. سپس آنها اگر مایل باشند، نامه ای برای دختربچه ای که موها را می گیرد می نویسند و به همراه جعبه به ما واگذار می کند.

رئیس پویش موهایت را به اشتراک بگذار اضافه کرد: چند مرکز و بیمارستان هستند که ما با آنها هماهنگی داریم و آنها زمانی که دختر یا پسر بچه ای باشد که موهایش ریخته باشد، ما این موها را برای او به شکل کلاه گیس آماده می کنیم، و به همراه نامه شخص نیکوکار به او هدیه می دهیم.

این پویش کاملا مردمی و بدون وابستگی به هرگونه حزب یا طایفه خاصی است، اما با توجه به اهمیت آن، وزارت های اطلاع رسانی و بهداشت لبنان به علاوه دفتر سازمان ملل متحد، برای پیشبرد این کمپین اعلام کرده اند که همکاری معنوی و هماهنگی های لازم را خواهند داشت.

به گفته قهوه چی در همین چند روز که این پویش آغاز شده است، استقبال خوبی از آن شده است و مخصوصا دختر بچه های زیادی آمده اند و خواسته اند تا موهایشان را به هم سن و سالهای بیمار آنها هدیه دهند.

پویش «موهایت را به اشتراک بگذار» دارای صفحاتی در فضای مجازی است که علاقه مندان می توانند با مراجعه به آن یا تماس با یک شماره تلفن، برای این کار خیر ثبت نام کنند و در نزدیکترین مکان یا هر جایی که مایل باشند، موهای خود را برای کودکان بیمار و سرطانی بفرستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: