کد خبر: ۲۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - 2014April 14
شفا آنلاین:با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر سبد غذایی متناسب با نیاز این افراد توزیع می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر زهرا عبدالهی مدیر دفتر بهبود تغذیهٔ جامعهٔ وزارت بهداشت گفت: یکی از اهداف فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها افزایش امنیت غذایی مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر است برای اینکه اقشاری از جامعه نیازمند یارانهٔ غذایی هستند و باید سبد غذایی متناسب با نیازهای غذایی مردم تعیین شود. 

وی گفت: البته ما از این یارانه‌ها برای برقراری امنیت در حوزهٔ غذا نیز استفاده می‌کنیم. باید توجه داشت که تنها بحث توزیع سبد غذایی مطرح نیست بلکه قطعا در کنار در نظر گرفتن سبد غذایی برای اقشار آسیب پذیر باید به ارتقای فرهنگ و سواد تغذیهٔ مردم بپردازیم، چرا که حتی طبقهٔ مرفه جامعه هم از نظر الگوی مصرف مواد غذایی مشکل دارند و این امر با دادن سبد غذایی حل نمی‌شود و باید فرهنگ سازی درستی صورت گیرد تا مردم بدانند که در سبد خرید و سفرهٔ خود چه چیزی را بگذارند. 

عبدالهی با بیان اینکه با استفاده از معیار‌ها و ضوابط می‌توانیم نیازمندی‌های تغذیه‌ای اقشار آسیب پذیر را مشخص کنیم، تصریح کرد: در واقع سبد غذایی‌‌ همان سبد کالا است که البته هدفمند‌تر و جهت دار در اختیار مردم آسیب پذیر قرار می‌گیرد. 

وی در خصوص اقلام این سبد غذایی اظهار داشت: هنوز اقلام آن مشخص نیست ولی قاعدتا باید به گونه‌ای باشد که انرژی و ریز مغذی‌های مورد نیاز بدن را تامین کند. به عنوان مثال به جای شکر باید اقلام غذایی مفیدی مثل حبوبات گنجانده شود. 

وی خاطرنشان کرد: طی جلساتی که با همکاران مرتبط در تامین سبد غذایی داشتیم، ۱۵ اردیبهشت‌ماه اولین سبد کالا که توزیع می‌شود، اقلام آن متناسب با پیشنهادات وزارت بهداشت تعیین خواهد شد و اقشار آسیب پذیر نیز در اولویت گرفتن خواهند بود. 

عبدالهی یادآور شد: اقشار آسیب پذیر کودکان زیر ۵ سال، مادران باردار، سالمندان، دانش آموزان در سن بلوغ هستند.
برچسب ها: فاز ، یارانه‌ها ، اقشار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: