کد خبر: ۲۰۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۷ - 2018July 03
مهم‌ترین مساله که در این زمینه وجود دارد نبود آمار دقیق است و در این زمینه ضعف داریم، ولی به‌طور کلی پیش‌بینی می‌شود سالانه حدود ۳۰ هزار مورد جراحی تعویض مفصل زانو در کشور انجام شود
شفاآنلاین>سلامت> دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران دلایل آرتروز و نیاز بیمار به جراحی تعویض مفصل زانو را تشریح کرد وگفت: به‌نظر می‌رسد سالانه حدود ۳۰ هزار جراحی تعویض مفصل زانو در کشور انجام ‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سید محمد جواد مرتضوی - استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در ارتباط با جراحی تعویض مفصل زانو اظهار کرد: مهم‌ترین مساله که در این زمینه وجود دارد نبود آمار(statistics) دقیق است و در این زمینه ضعف داریم، ولی به‌طور کلی پیش‌بینی می‌شود سالانه حدود ۳۰ هزار مورد جراحی تعویض مفصل زانو در کشور انجام شود.

وی افزود: مهم‌ترین علتی که افراد را نیازمند تعویض مفصل زانو می‌کند، آرتروز و از بین رفتن غضروف مفصلی به‌دلایل مختلف است.

برخی افراد به‌دلایل نامشخص می‌توانند مستعد ابتلا به آرتروز باشند. همچنین با افزایش سن، مفاصل دچار آرتروز می‌شوند و زنان نسبت به مردان چندین برابر احتمال ابتلا به آرتروز زانو دارند.از علل دیگری که مفصل را خراب می‌کند، اختلال (Disorder)امتداد اندام به‌دلایلی همچون زانو پرانتزی و ضربدری است که اگر شدت آن زیاد شود، سبب آرتروز و نهایت منجر به تعویض مفصل زانو می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: