کد خبر: ۲۰۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۷ - 2018July 02
برای قبولی در این آزمون افراد شرکت کننده باید 50 درصد حد نصاب نمره را کسب کنند تا بتوانند در دانشگاه‌های علوم پزشکی پذیرفته شده و در مقطع ph.d ادامه تحصیل دهند، اما تنها 20 درصد شرکت کنندگان در این آزمون حد نصاب نمره را کسب می‌کنند
شفا آنلاین>اجتماعی>رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به برگزاری آزمون MHLE (آزمون زبان وزارت بهداشت) برای سنجش سطح زبان دانشجویان رشته‌های پزشکی اظهار کرد: برای قبولی در این آزمون افراد شرکت کننده باید 50 درصد حد نصاب نمره را کسب کنند تا بتوانند در دانشگاه‌های علوم پزشکی پذیرفته شده و در مقطع ph.d ادامه تحصیل دهند، اما تنها  20 درصد شرکت کنندگان در این آزمون حد نصاب نمره را کسب می‌کنند و این نشان می‌دهد که در مجموع سطح زبان دانشجویان در دانشگاه‌های علوم پزشکی خوب نیست. 

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمد حسین پورکاظمی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: برای اینکه امروزه کسی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی(Pharmacy) پذیرفته شود باید در آزمون سراسری، سطح علمی و درسی بالایی داشته باشد اما در خصوص درس زبان معمولا نتیجه آزمون ضعیف است.

وی با اشاره به اینکه اصولا آموزش زبان انگلیسی در مدارس کشور نیز موفق نیست، گفت: این مساله را می‌توان در نتایج کنکور سراسری نیز مشاهده کرد؛ به طوریکه یک میلیون شرکت کننده در این آزمون نتیجه آزمون زبان ضعیفی کسب می‌کنند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی اظهار کرد: برخی دانش آموزان قبل از دوران دانشگاه با ثبت نام در کلاس‌های موسسات خصوصی، سطح زبان انگلیسی خود را تقویت می‌کنند اما افرادی که از این کلاس ها استفاده نکرده باشند عموما در این درس ضعیف هستند.

پورکاظمی با اشاره به برگزاری آزمون MHLE  در وزارت بهداشت(Ministry of Health) اظهار کرد: برای قبولی در این آزمون افراد شرکت کننده باید 50 درصد حد نصاب نمره را کسب کنند تا بتوانند در مقطع ph.dدانشگاه‌های علوم پزشکی ادامه تحصیل دهند اما تنها  20 درصد شرکت کنندگان در این آزمون حد نصاب نمره را کسب می کنند و این نشان دهنده این است که در مجموع سطح زبان دانشجویان در دانشگاه های علوم پزشکی خوب و موفق نیست. 

وی با اشاره به اینکه هر میزان سطح زبان دانشجویان بالاتر باشد می‌توانند از کتاب‌های مرجع مختلفی در رشته‌های پزشکی و غیر پزشکی استفاده کنند و این یک ضرورت برای دانشجویان است، گفت: برخی از دانشجویان ممکن است در استفاده از کتاب ها موفق باشند اما در زمینه محاوره و شرکت در کنفرانس های علمی بسیار ضعیف هستند و حتی گوش آن ها به محاوره زبان انگلیسی نیز آشنا نیست و نمی‌توانند از مطالب بهره کافی را ببرند.

پورکاظمی اظهار کرد: ضعفی که درسطح زبان دانشجویان وجود دارد به آموزش زبان در دبیرستان و مدرسه آنها بر می‌گردد و این موضوع که ما در دوران پیش از دانشگاه آموزش موفقی را در زمینه درس زبان نداریم. این مشکل در خصوص زبان عربی نیز صدق می‌کند، این در حالی است که بسیاری از موسسات خصوصی فعال در زمینه آموزش زبان بسیار موفق هستند. 

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه برای آموزش زبان باید از سنین پایین برنامه ریزی و اقدام کرد، گفت: البته این مشکل در دانشگاه‌ها نیز جبران نمی‌شود و آموزش زبان در دانشگاه‌ها نیز موفق نیست به طوریکه به چند واحد درس عمومی و اختصاصی بسنده می‌شود که این امر کمکی به دانشجویان در خصوص یادگیری محاوره‌ای زبان انگلیسی نمی‌کند. 

وی در پایان با تاکید بر اینکه آموزش زبان در دانشگاه‌ها موفق نیست، تصریح کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه‌های نیز ما زبان را به خوبی نمی‌دانند و این مساله مهمی است که باید به آن توجه شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: