کد خبر: ۲۰۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۷ - 2018July 02
سازمان غذا و دارو در ستاد ويژه اقتصادى دولت تلاش كرد تا با تصويب مصوبه هايى به حل چالش نقدينگى شركت هاى داروسازى و تجهيزات پزشكى كمك كند
شفا آنلاین>سلامت>اصغری از افزایش ٣٠ درصدى حد اعتبار ارزی و ریالی شرکت‌هاى دارو و تجهیزات پزشکى بر اساس مصوبه ستاد ویژه اقتصادى دولت خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، غلامرضا اصغرى رئيس سازمان غذا و دارو در خصوص بهبود شرايط اقتصادى شركت هاى توليدكننده و واردكننده دارو و تجهيزات پزشكى(Medical equipment) كشور گفت: سازمان غذا و دارو در ستاد ويژه اقتصادى دولت تلاش كرد تا با تصويب مصوبه هايى به حل چالش نقدينگى شركت هاى داروسازى و تجهيزات پزشكى كمك كند.

اصغرى در ادامه از تصويب چند مصوبه در ستاد ويژه اقتصادى دولت خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه اين ستاد به منظور افزايش نقدينگى شركت هاى داروسازى و تجهيزات پزشكى كشور جهت خريد مواداوليه، داروى ساخته شده و تجهيزات پزشكى حد اعتبار ريالى و ارزى شركت هاى دارو و تجهيزات پزشكى در بانك ها به ميزان ٣٠ درصد بيش از حد اعتبارى سال ١٣٩٦ افزايش پيدا مى كند.

رفع محدودیت‌ها براى شرکت‌ها و نهادهاى عمومى در نظام بانکی
رئيس سازمان غذا و دارو به بندهاى ديگر مصوبه ستاد ويژه اقتصادى دولت براى شركت هاى دارو و تجهيزات پزشكى اشاره كرد و افزود: محدوديت واحد و اشخاص مرتبط در نظام بانكى براى شركت هاى متعلق به گروه هاى دارويى دولتى و نهاد عمومى بر اساس ليست مورد تاييد وزارت بهداشت(Ministry of Health) ، درمان و آموزش پزشكى لغو مى شود.

وى يادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد ويژه اقتصادى دولت، بانك مركزى جمهورى اسلامى ايران باید اقدامات لازم را جهت ابلاغ بندهاى به تصويب رسيده به نظام بانكى انجام دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: