کد خبر: ۲۰۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۱۲ تير ۱۳۹۷ - 2018July 03
درمان دل درد معمولا با روش‌های زیادی امکان‌پذیر است، معمولا علائم دل درد موقتی بوده و در بیشتر مواقع دل درد از شرایطی مانند گرفتگی عضلات، سوء‌هاضمه و ماشین‌زدگی یا دریازدگی ایجاد می‌شود.

شفا آنلاین>سلامت>یک فوق تخصص گوارش گفت: دردهای شکمی می‌توانند علل مختلفی داشته باشند، اما همه این دردها شکل خطرناکی ندارد فقط ممکن است افراد را برای رسیدگی به امور روزانه‌شان با مشکل مواجه کنند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر علی جعفری با بیان این مطلب افزود: درمان دل درد <Healing pain>معمولا با روش‌های زیادی امکان‌پذیر است، معمولا علائم دل درد موقتی بوده و در بیشتر مواقع دل درد از شرایطی مانند گرفتگی عضلات، سوء‌هاضمه و ماشین‌زدگی یا دریازدگی ایجاد می‌شود.


وی ادامه داد: دل درد بی‌ضرر است، اما این عارضه چون در افراد باعث گیجی می‌شود و مدیریت فعالیت‌های روزانه را از آنها می‌گیرد، مشکلی ناراحت کننده به شمار می‌رود.

جعفری با اشاره به اینکه دل درد را می‌توان با روش‌‌های ساده درمانی برطرف کرد، اضافه کرد: روش‌های زیادی برای درمان درد شکم وجود دارد که می‌تواند شامل ورزش کردن، آشامیدن نوشیدنی‌های پرانرژی و تغییر در رژیم‌ غذایی شود.

این فوق تخصص گوارش با تاکید بر اینکه گاهی علت اصلی دل دردهای شدید شکمی آپاندیس است، گفت: در این صورت  بیمار باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه کند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات دل دردها ناشی از کم کار شدن شکم و استفاده از توالت است، تصریح کرد: اغلب افرادی که حالت تهوع یا دل درد دارند نیاز به استفاده از توالت دارند. بهتر است در این مواقع فردی که دچار دل درد است ابتدا برای چند دقیقه به توالت رفته و آرام تکیه دهید و زانو‌های خود را کشیده به طرف سینه خود قرار دهید، این حالت به دفع کمک می‌کند ضمن اینکه باید به یاد داشته باشند فشار برای دفع ممکن است عواقبی مانند بواسیر را به همراه داشته باشد.

جعفری دردهای معده را یکی از عوارض ناشی از دل درد دانست و اظهارداشت: درد معده ممکن است از گرفتگی عضلات شکم ایجاد شود و برای رفع آن می‌توان از ماساژی آرام استفاده کرد.طبنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: