کد خبر: ۲۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - 2014April 14
شفا آنلاین-مقامات استرالیایی در حال ارزیابی زمان مناسب برای استفاده از روبات‌های زیردریایی کاوشگر برای کشف لاشه هواپیمای مفقود شده مالزی هستند.

به گزارش شفا آنلاین، مقامات استرالیایی که مسئولیت هدایت عملیات جستجوی هواپیمای پرواز MH370 را برعهده دارند در ششمین هفته از این تلاش بی‌ثمر، زمان مناسب را برای استفاده از روبات‌های جستجوگر و کمک به کشف لاشه هواپیما ارزیابی می‌کنند.

نیروهای تجسس مطمئن هستند که به موقعیت تقریبی لاشه بوئینگ 777 در 1550 کیلومتری شمال غرب شهر «پرت» پس از دریافت چندین سیگنال از دستگاه ثبت سیگنال جعبه سیاه دست یافته‌اند. همچنین به گفته این نیروها از آنجا که از تاریخ خالی شدن باتری‌های موجود در جعبه سیاه هواپیمای مفقود شده نیز گذشته است لذا آنها تمرکز خود برای یافتن هواپیما را روی استفاده از ردیاب صوتی و دوربین‌های روباتی اتوماتیک کوچک گذاشته‌اند.

پرواز MH370 در هشتم مارس پس از بلند شدن از باند فرودگاه کوالالامپور به مقصد پکن با 227 مسافر و 12 خدمه ناپدید شد که به رغم جستجوهای بین المللی در موقعیت تقریبی آن در اقیانوس هند هنوز اثری از آن مشاهده نشده است.

  به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق اعلام نیروهای جستجوگر استرالیایی امروز (دوشنبه) عملیات جستجوی هواپیمای مفقود شده با کمک تعدادی هواپیما و 15 کشتی در سه منطقه جداگانه انجام می‌شود.

ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: