کد خبر: ۲۰۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۷ - 2018June 30
امروزه 50 درصد از مرگ‌ومیرهای مردم تهران مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است به طوری که به ازای هر 2 نفر یک نفر بر اثر این بیماری فوت می‌کند
شفاآنلاین>سلامت> رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عامل مرگ و میر نیمی از مردم تهران مشکلات و بیماری های قلبی دانست.

به گزارش شفاآنلاین، محمد آقاجانی‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  اظهار کرد: امروزه 50 درصد از مرگ‌ومیرهای مردم تهران مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است به طوری که به ازای هر 2 نفر یک نفر بر اثر این بیماری فوت می‌کند.

وی ادامه داد: در سال های گذشته بیماری‌های واگیر مشکل اصلی حوزه سلامت در ایران و حتی کشورهای دنیا محسوب می‌شد اما امروزه با تغییر پارامترهای اپیدمیولوژی‌، افزایش سن، کاهش فعالیت‌های فیزیکی و تغییر الگوی تغذیه مشکل(Problem) سلامت کشور به سمت شیوع بیماری‌های غیر واگیر رفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه بیماری‌های واگیر با انجام واکسیناسیون و خدمات مناسب پزشکی کنترل شده است، افزود: برای مبارزه با شیوع بیماری‌های غیر واگیر علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی و درمانی نیازمند اصلاح الگوی غذایی مردم و فرهنگ‌سازی در این خصوص هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت مجموعه‌ای از فعالان حوزه بهداشت و درمان، دانشگاه‌های علوم پزشکی و حتی رسانه ملی نقش پررنگی در ارتقای سطح بهداشت جامعه ایفا می‌کنند، عنوان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی و رسانه ملی مأموریت اطلاع رسانی به مردم در راستای کاهش شیوع بیماری‌های غیر واگیر را دارند ولی کاهش شیوع بیماری‌های غیر واگیر به وسیله رعایت خود مردم انجام می‌شود.

30 درصد تامین سلامتی مردم مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی است

آقاجانی‌ اظهار کرد: 30 درصد از سلامتی مردم مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی(medical) و وزارت بهداشت است که این کار با اطلاع رسانی درست و به موقع انجام می‌شود همچنین 70 درصد سلامتی مردم مربوط به نوع رفتار آنها در طول زندگی روزمره است.

وی گفت: در چند سال اخیر برنامه‌ریزی خوبی به وسیله وزارت بهداشت برای اجتماعی شدن سلامت و مشارکت بیشتر مردم انجام شده است و این اقدامات تا حد زیادی موفق‌آمیز بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به استمرار برنامه‌ها برای اجتماعی شدن سلامت مردم گفت:  آموزش عالی، وزارت آموزش و پرورش و صنایع کمک بزرگی در ارتقای سطح سلامت جامعه دارند که با استمرار اقدامات خوب و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم سلامت جامعه فراهم می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: