کد خبر: ۲۰۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۷ - 2018June 26
به طور حتم کشور‌های تولیدکننده دارو نمی‌خواهند به تولید صددرصدی دارو‌های بومی دست یابند زیرا این مورد نه تنها غیر اصولی است بلکه راه تبادلات علمی و حتی راه‌یابی به بازار‌های دارویی را می‌بندد.
شفاآنلاین>سلامت>معاون تحقيقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ضعف در بازاریابی مهمترین عامل آمار پایین صادرات دارو‌های ایرانی است.

به گزارش شفاآنلاین،رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار کرد: به طور حتم کشور‌های تولیدکننده دارو نمی‌خواهند به تولید صددرصدی دارو‌های بومی دست یابند زیرا این مورد نه تنها غیر اصولی است بلکه راه تبادلات علمی و حتی راه‌یابی به بازار‌های دارویی را می‌بندد.

وی با بیان اینکه ایران در زمینه تولید دارو‌های باکیفیت نسبت به سایر کشور‌ها چیزی کم ندارد، افزود: ضعف در بازاریابی مهمترین عامل آمار پایین صادرات دارو‌های ایرانی نسبت به تولیدکنندگان سایر کشور‌ها است؛ کشورهای تولید کننده دارو با داشتن قوی‌ترین گروه‌های بازاریابی بی‌وقفه در صدد توسعه صادرات دارو و حضور پررنگ‌ در بازار‌های بین‌المللی فروش دارو هستند؛ موضوعی که در ایران همچنان جای کار دارد.

ضرورت تقویت سیستم بازاریابی داروهای داخلی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تأکید بر ضرورت تقویت سیستم بازاریابی دارو‌های تولیدی کشور، ادامه داد: هم‌اکنون بیش از ۹۷ درصد از دارو‌ها با بهترین کیفیت در کشورمان تولید می‌شود و از نظر تأمین رادیو دارو‌های نیز هیچ نیازی به واردات نداریم، اما در بخش صادرات  نیازمند تقویت بازاریابی هستیم.

ملک‌زاده در پایان بیان کرد: ایران پتانسیل‌های بالقوه‌ای برای صادرات دارو دارد زیرا از نظر تولید دارو‌های باکیفیت و به ویژه محصولات بیولوژیک نوترکیب از دیگر کشورهای تولید کننده عقب نیست، در حال حاضر بیشتر دارو‌های بومی وارد بازار‌های دارویی روسیه و بلاروس شده‌اند در حالی که ایران می‌تواند در بازار‌های دارویی بین‌المللی بیش از پیش رشد کند.
برچسب ها: سلامت ، دارو ، بازاریابی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: