کد خبر: ۲۰۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۷ - 2018June 26
این تراشه رایانه‌ای در ابعاد میکروبی، تمامی داده‌ها و برنامه‌های خود را در صورت قطع منبع تغذیه از دست خواهد داد
شفاآنلاین>سلامت> برای شناسایی هرچه سریع‌تر بیماری سرطان، پژوهشگران کوچک‌ترین رایانه قابل پردازش جهان در ابعادی شگفت انگیز را طراحی کرده اند.

به گزارش شفاآنلاین، دانشمندان دانشگاه میشیگان به تازگی یک رایانه به ابعاد تنها سه دهم میلی‌متر تولید کرده‌اند؛ این تراشه رایانه‌ای در ابعاد میکروبی، تمامی داده‌ها و برنامه‌های خود را در صورت قطع منبع تغذیه از دست خواهد داد.

این دستگاه کوچک‌تر از آن است که برای دریافت داده از آنتن‌های رادیویی استفاده کند، به همین دلیل از نور مرئی برای آن بهره گرفته می‌شود.


شرکت آی بی ام (IBM) هم چندی پیش کوچکترین رایانه دنیا را به اندازه یک میلی متر معرفی کرده بود.

رایانه تولیدی دانشمندان(Scientists) دانشگاه میشیگان از رایانه پژوهشگران شرکت آی بی ام کوچک‌تر است و حتی یک دانه برنج می‌تواند این دستگاه را خُرد کند.

کارشناسان اعلام کرده اند هنوز نمی‌توان اسم این وسیله را رایانه نامید، زیرا با قطع جریان برق تمامی داده‌های خود را از دست می‌دهد.

رایانه ساخت پژوهشگران دانشگاه میشیگان، داده‌ها را با نور مرئی دریافت می‌کند و انتقال می‌دهد؛ نور از یک ایستگاه پایه و لامپ LED دستگاه می‌تواند جریان داده‌ها در مدار‌های کوچک را ایجاد کند.

این دستگاه همچنین قادر به تحمل حرارت است و کوچکترین میزان دگرگونی در درجه حرارت را نشان دهد؛ کارشناسان امیدوارهستند ازاین دستگاه برای پیشبرد دانش خون شناسی و ارزیابی درمان سرطان دربیماران استفاده کنند زیرا غده‌های سرطانی(Cancerous) به طور معمول درجه حرارتی بیش از حرارت معمولی دربدن انسان تولید می‌کنند واین رایانه‌ها با ورود به بدن می‌توانند مکان تومور‌های سرطانی را تشخیص دهند.

کارشناسان امیدوارهستند استفاده از این رایانه‌ها سبب تشخیص هرچه سریع تر سرطان همچنین نابودکردن تمامی غده‌های سرطانی دربخش‌های مختلف بدن شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: