کد خبر: ۲۰۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۷ - 2018June 25
اورژانس ۱۱۵ باید از آمادگی کامل در زمینه مهارت، دانش، برخوردار باشد و این المپیاد می‌تواند برای انجام مأموریت‌های اورژانس و کارکنان فوریت‌های پزشکی مفید باشد
شفا آنلاین>سلامت>هاشمی گفت: اجرای طرح رتبه‌بندی کارکنان اورژانس بر اساس سطح سواد و سوابق کاری‌شان انجام می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت عصر امروز در حاشیه مراسم اختتامیه ششمین المپیاد فوریت‌های پزشکی(medical emergency) کشور که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اورژانس ۱۱۵ باید از آمادگی کامل در زمینه مهارت، دانش، برخوردار باشد و این المپیاد می‌تواند برای انجام مأموریت‌های اورژانس و کارکنان فوریت‌های پزشکی مفید باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه تلاش‌های زیادی در جهت نوسازی ناوگان اورژانس‌های زمینی و دریایی شده است و هم‌اکنون اقدامات خوبی برای ارتقای سطح اورژانس هوایی(Air Emergency) انجام شده است.

وزیر بهداشت عنوان کرد: این المپیاد کمک بزرگی به ارتقای سطح توانمندی کارکنان فوریت‌های پزشکی در حوزه مأموریت‌هایشان کمک می‌کند و سعی داریم طرح رتبه‌بندی را در اورژانس هرچه سریعتر عملیاتی کنیم تا نفرات برتر علاوه بر امتیازات لازم سبب ارتقای حرفه‌شان بشود.

هاشمی در خصوص وقفه در برگزاری المپیاد‌های فوریت‌های پزشکی در سال‌های گذشته، تأکید کرد: به دلیل تغییراتی در سطح مدیریت سازمان اورژانس، وقفه‌ای در برگزاری المپیاد فوریت‌های پزشکی ایجاد شده است و امیدوارم المپیاد‌های جبرانی هرچه سریعتر برگزار شوند تا ما به بالاترین سطح از آمادگی برسیم.

به روز رسانی تجهیزات در خدمات رسانی اورژانس مهم است
وزیر بهداشت ادامه داد: در اورژانس داشتن تجهیزات به روز مسئله مهمی است ولی داشتن مهارت، اخلاق، دانش موضوع با اهمیت‌تری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین رضایتمندی مردم در حوزه سلامت از سازمان اورژانس(Emergency) است، ادامه داد: باید میزان رضایتمندی مردم را با افزایش مهارت علم و دانش ارتقاء ببخشیم و امیدوارم تلاش ویژه‌ای در زمینه آموزش نیرو‌های جدید انجام دهد.

وزیر بهداشت  اضافه کرد: کارکنان اورژانس باید از توانمندی بالایی برخوردار باشند تا زمانی که در سخت‌ترین شرایط قرار بگیرند بتوانند بهترین عملکرد را از خود نشان داده و جان بیماران از مرگ نجات دهند.

وزیر بهداشت گفت: در آینده هزار موتورلانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه می‌شوند تا ارائه خدمات بهداشتی درمانی در سطح بهتری انجام شود.

وی یادآور شد: میزان رضایت مردم نشان دهنده نوع عملکرد ما محسوب می‌شود و امیدوارم با برگزاری دوره‌های مختلف فوریت‌های پزشکی کارکنان اورژانس بتوانند با حضور به هنگام میزان رضایتمندی مردم را افزایش دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: