کد خبر: ۲۰۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۷ - 2018June 25
بشیر خالقی با یادآوری حل مشکل تامین داروی بیماران خاص، گفت بر اساس نیاز مبرم بیماران به این داروها تامین آنها باید در دستور کار قرار گیرد و نباید تاخیری در تامین به وجود آید
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: با تلاش وزارت بهداشت مشکل تامین داروی بیماران خاص برطرف شده است.

به گزارش شفا آنلاین، بشیر خالقی با یادآوری حل مشکل تامین داروی بیماران خاص، گفت بر اساس نیاز مبرم بیماران به این داروها تامین آنها باید در دستور کار قرار گیرد و نباید تاخیری در تامین  به وجود آید.

نماینده مردم خلخال و کوثر با تاکید بر اینکه مشکلی در کشور در زمینه تامین دارو وجود ندارد، گفت: به دلیل مشکلات به وجود آمده در مسیر انتقال ارز واردات دارو(Import medicine) با مشکل مواجه شد که بر اساس اظهارات مسئولان سازمان غذا و دارو این مشکل برطرف شد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اختلال در توزیع داروی بیماران خاص سلامت آنها را به خطر می اندازد، تصریح کرد: دارو جزو نیازهای اساسی و اولویت کشور است و وزارت بهداشت باید بتواند در زمان مناسب نیازهای بیماران را تامین کند.

وی با یادآوری اینکه 95 درصد داروهای مورد نیاز کشور تولید داخل است، گفت: البته بخش عمده مواد اولیه مورد نیاز از طریق واردات تامین می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تحریم بر تامین داروی کشور تاثیری نخواهد داشت، افزود: بر اساس قواعد بین المللی دارو و تجهیزات پزشکی شامل تحریم نمی شود و در صورت بی توجهی کشورها به این امر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تمهیدات لازم را در این باره اتخاذ کرده اند.

صادرات دارو به کشورهای روسیه و ترکیه
خالقی ادامه داد: در حال حاضر امکان صادرات دارو به کشورهایی مانند روسیه و ترکیه فراهم شده است و انتظار می رود با تلاش و اهتمام دانشمندان در ارتقای کیفیت داروها بازارهای هدف بیشتری مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس دهم، با بیان اینکه تاکنون با مشکل جدی در تامین دارو مواجه نشده ایم، تصریح کرد: کمیسیون بهداشت و سازمان غذا و دارو به طور مرتب جلساتی را برای رفع مشکلات سد راه دارو برگزار کرده و به دنبال راهکارهای مناسب بوده اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه مردم بیشتر به سمت داروهای خارجی گرایش دارند این در حالی است که کیفیت داروهای تولید داخل بسیار بالا و حتی صادرات آنها در دستور کار قرار گرفته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: