کد خبر: ۲۰۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۷ - 2018June 24
ساختمانی که درباره آن گفته شده، متعلق به دانشکده پزشکی دانشگاه ایران است. این پروژه یک سالن ورزشی و محل غذاخوری دانشجویان به وسعت 3000 متر و همچنین ساختمانی با مساحت ۲۵ هزار متر است و کاربرد آموزشی و پژوهشی دارد
شفاآنلاین>اجتماعی> به دنبال طرح اظهاراتی مبنی بر "تخلف۴۰هزارمتری دانشگاه علوم پزشکی ایران درمجاورت برج میلاد"، معاون توسعه و پشتیبانی این دانشگاه، ضمن تاکید بر اینکه این پروژه در مسیر قانونی است، گفت: بعد از طی مراحل قانونی نیز اعلام شد که باید ۴میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بپردازیم که این رقم را نیز به صورت نقد پرداخت کردیم.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر حسین مبارکی در واکنش به انتقاد عضو شورای شهر تهران از پروژه در حال ساخت این دانشگاه در مجاورت برج میلاد، اظهار کرد: ساختمانی که درباره آن گفته شده، متعلق به دانشکده پزشکی دانشگاه ایران است. این پروژه یک سالن ورزشی و محل غذاخوری دانشجویان به وسعت 3000 متر و همچنین  ساختمانی با مساحت ۲۵ هزار متر است و کاربرد آموزشی(Educational) و پژوهشی دارد.

وی افزود: آغاز ساخت این ساختمان در زمان ادغام دانشگاه ایران و تهران بود که تا حدی نیز پیشرفت داشت. بعد از جدایی این دو دانشگاه، به دلیل اینکه پروژه بدون هماهنگی شروع شده بود، متوقف شد. مدیریت جدید دانشگاه نیز به دنبال این بود که پروژه  با هماهنگی شهرداری منطقه و از طریق مبادی قانونی پیگیری شود. شهرداری نیز بعد از جدایی این دو دانشگاه، جلوی پروژه را گرفته بود و اعتقاد داشت که روند اداری آن باید طی شود. برای انجام این کار نیز نظرات شورای شهر، شهرداری منطقه و شهرداری کل در نظر گرفته شد.

وی افزود: محدوده اطراف برج میلاد مربعی شامل بزرگراه‌های همت، یادگار امام (ره)، حکیم و چمران است که گفته شده باید طرح جامع داشته باشد، اما این منطقه هنوز طرح جامع ندارد. طرح جامع این منطقه را نیز شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارائه می‌دهد. در دوره مدیریت قبلی دانشگاه علوم پزشکی ایران، جلسه‌ای با دکتر حناچی – دبیر وقت شورای عالی شهرسازی و معماری -  برگزار شد. ایشان نیز از این پروژه بازدید کردند. با توجه به اینکه ساختمان دانشکده پزشکی بعد از جدایی دو دانشگاه کمبود شدیدی از نظر فضای آموزشی داشت، پروژه با هماهنگی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری و بعد از نامهنگاری‌ با دبیر کمیسیون ماده پنج شهرداری تعیین سطح ارتفاع شد که از ساختمان‌های مجاور بلندتر نباشد؛ در حالی که در زمان طراحی ۱۶ طبقه داشته است.

معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی(medical) ایران با اشاره به طرح جامع این دانشگاه، تصریح کرد: جلسه‌ای با شهرداری در این خصوص گذاشته و پرونده پروژه در دفتر خدمات شهر باز شد؛ یعنی کارشناسان شهرداری تمام پردیس دانشگاه را بررسی کردند و  بعد از آن پروژه وارد مرحله تشکیل پرونده شد که در نهایت پروانه ساخت را به دانشگاه ایران دادند.

مبارکی با اشاره به جلسه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران با شهردار پیشین تهران و معاون وقت امور مناطق شهرداری به منظور بازگشایی پرونده این پروژه، تاکید کرد: هر چه دراین پروژه  طی شده در مسیر قانونی بوده است؛ چون اگر بخواهید یک متر ساخت و ساز داشته باشید شهرداری طبق قانون جلوی شما را می‌گیرد. بعد از طی شدن مراحل قانونی نیز اعلام شد که ۴میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان باید بپردازیم  که به صورت نقد هم پرداخت شد. در حال حاضر پروژه ما از نظر شهرداری منطقه و شهرداری کل مسیر قانونی خود را طی کرده، تمام مشکلات اداری آن برطرف شده و پروژه هیچ مشکل قانونی برای ادامه ساخت در حد ارتفاع تعیین شده، ندارد.

وی ادامه داد:  هربار که به شهرداری مراجعه کردیم، گفتند شورای شهر گفته است این محدوده باید طرح جامع داشته باشد. در طرح جامع تکلیف سایت دانشگاه نیز مشخص می‌شود. هر نوع ساخت و ساز نیز باید تابع آن طرح جامع باشد. اما تاکنون طرحی به ما ندادند  که مشخص شود طبق آن باید چه وضعیتی داشته باشیم؛ به همین دلیل موضوع از طریق دبیرخانه شورای عالی شهرسازی پیگیری شد.

مسئول طرح جامع این محدوده نیز دبیر شورای عالی شهرسازی است نه شهرداری منطقه؛ به همین دلیل ما همه هماهنگی‌های خود را از طریق بالاترین مرجع پیگیری کردیم و با بسیاری از اعضای شورای شهر وقت مانند آقای دبیر، مختاباد جلسه گذاشتیم و توجیه کردیم.  دکتر حافظی – رئیس وقت کمیسیون سلامت شورای شهر تهران-  و آقای حناچی بازدید داشتند. پیرو بازدید اعضای شورای شهر سابق به ما به صورت رسمی ابلاغ شد که می‌توانید تا ارتفاع مشخصی این ساختمان را بنا کنید. ما نمی‌توانیم کاری را در این منطقه بدون هماهنگی و مجوز شهرداری انجام دهیم.

مبارکی مجددا تاکید کرد: شهرداری بر اساس قوانین و مقررات خود با درخواست کننده رفتار می‌کند، ما نیز همین مسیر را طی کردیم و پروژه در مسیر قانونی انداخته شد. کار دانشگاه کاملا در بستر قانونی انجام شده و هیچ مشکلی نداشته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: