کد خبر: ۲۰۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۷ - 2018June 23
به تازگی پروتزی تولید شده که در قالب پوست الکترونیک قابل استفاده است و با استفاده از آن می توان علائم درد را نیز منتقل کرد
شفا آنلاین>سلامت>در سال های اخیر انواع جدیدی از پروتزهای زیستی تولید شده اند که نه تنها از نظر ساختاری بهبود یافته اند، بلکه انتقال حواس را هم ممکن می کنند.

به گزارش شفا آنلاین، تا به حال هیچ یک از این پروتزهای مصنوعی قادر به انتقال حس درد نبوده اند. اما به تازگی پروتزی تولید شده که در قالب پوست الکترونیک قابل استفاده است و با استفاده از آن می توان علائم درد را نیز منتقل کرد.

مهندسان دانشگاه جان هاپکینز می گویند امیدوارند در آینده نزدیک استفاده از این محصول منحصر به فرد را ممکن کنند. این پوست الکترونیک جدید ای درمیس نام گرفته و اگر با یک شی نوک تیز برخورد کند، درد را حس کرده و به فردی که از آن استفاده می کند، منتقل می کند.

این اولین بار است که یک پروتز نه تنها برای انتقال حس لامسه قابل استفاده است، بلکه از آن می توان برای پی بردن به درد هم استفاده کرد. این پوست مصنوعی(Artificial skin) مجهز به حسگرها و گیرنده های مصنوعی است که می توانند این احساسات را به افراد منتقل کنند.

پوست الکترونیک مذکور برای واقعی نشان دادن حس درد، اطلاعات مربوط به فشار ناشی از برخورد جسم خارجی را به علائمی تبدیل می کند که قادر به شبیه سازی عملکرد اعصاب واقعی انسان در اثر احساس درد(feeling pain) هستند. هنوز مشخص نیست این نوع پوست مصنوعی در چه زمانی و با چه قیمتی در دسترس افراد معلول قرار می گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: