کد خبر: ۲۰۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۷ - 2018June 22
واقعیت این است که هر سال شاهد پیشرفت خوبی در تولید و صادرات تجهیزات پزشکی هستیم و در عین حال خوشحالیم تولیدکنندگان زیر چتر حمایت دولت و اداره کل تجهیزات پزشکی هستند
شفا آنلاین>سلامت>هاشمی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی صادرات کالای تجهیزات پزشکی گفت: اگر کیفیت این کالا‌ها بالا باشد نیازی به رانت نیست.
 
به گزارش شفا آنلاین، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی(Medical Equipment)، دندان پزشکی، آزمایشگاهی و دارویی (ایران هلث) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واقعیت این است که هر سال شاهد پیشرفت خوبی در تولید و صادرات تجهیزات پزشکی هستیم و در عین حال خوشحالیم تولیدکنندگان زیر چتر حمایت دولت و اداره کل تجهیزات پزشکی هستند.

وی ادامه داد: زمانی که کیفیت تجهیزات پزشکی ایرانی خوب باشد، حمایت ۱۰۰ درصدی خواهیم داشت و در شرایطی که  کیفیت مطلوب نیست باید تلاش کنیم کیفیت ارتقا پیدا کند.

هاشمی عنوان کرد: به اداره کل تجهیزات پزشکی و صنعت آن تبریک می‌گوییم که تولیدکنندگان را موظف کرده است تا تمام محصولات ایرانی که وارد بازار می‌شوند استاندارد اروپا را کسب کرده باشند و مردم و جامعه پزشکی(Medical Society) از این بابت خیالشان راحت باشد.

افزایش ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی
وزیر بهداشت با بیان اینکه این مجموعه اقدامات مقدمه‌ای برای هدف افزایش ۱۰برابری صادرات است، گفت: در سال جاری در راستای تلاش‌های صورت گرفته، صادرات تجهیزات پزشکی ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است؛ کسانی که در مسیر تولید هستند به جای متهم کردن ما به فکر افزایش کیفیت باشند.

هاشمی ادامه داد: مردم در مورد کالایی مانند برنج به دنبال نوع ایرانی آن هستند چرا که با کیفیت است؛ محصول تجهیزات پزشکی اگر کیفیت داشته باشند نیازی به رانت نیست؛ ما در حوزه تجهیزات پزشکی با شیب منطقی و معقولی در حال طی مسیر هستیم.

وی عنوان کرد: از جامعه پزشکی که از محصولات ایرانی حمایت می‌کنند و از تولیدکنندگان علی‌رغم همه سختی‌های مسیر تشکر می‌کنم.

نقدینگی؛ مشکل شرکت اصلی شرکت تجهیزات پزشکی است
وزیر بهداشت با بیان اینکه مشکل عمده شرکت‌های تجهیزات پزشکی، نقدینگی است، گفت: بدهی انباشه بیمه‌ها به بیمارستان‌ها چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی، موجب بروز مشکل نقدینگی شده است که باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه حل مشکل نقدینگی، کار دولت و سازمان برنامه و بودجه و وزارت رفاه است، گفت: باید مقداری کار تندتر پیش رود و مشکل نقدینگی به خصوص در شرایطی که کار سخت‌تر شده است، اورژانسی حل شوند تا تولیدکنندگان، مواد اولیه خود را به راحتی وارد کنند و به آینده هم  امیدوار باشند.

هاشمی عنوان کرد: ما جانمان را برای کشور گذاشتیم تا انقلاب اسلامی به نتیجه برسد و هدف این انقلاب کاهش وابستگی است و در این مسیر باید حمایت مردم تقویت شود که این مهم با افزایش کیفیت کالا‌های داخلی محقق می‌شود؛ نمی‌شود تولید‌کننده‌ای محصول داخلی تولید کند و کیفیتش پایین باشد و انتظار حمایت از دولت داشته باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: این محال است که دولت حداقل در حوزه تجهیزات پزشکی که با جان مردم سروکار داریم از محصول ایرانی بی‌کیفیت حمایت کند یا تولیدکننده داخلی محصولی تولید کند که کیفیتش خوب باشد، اما قیمتش 2 برابر مشابه خارجی باشد؛ اینگونه حمایت‌ها محال است و انجام نخواهد شد، چون ما در وزارت بهداشت(Ministry of Health) باید از کیفیت و قیمت مراقبت کنیم زیرا پای سلامت مردم در میان است.

وی با اشاره به بازدید خود از غرفه تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: در بازدید دیدیم که تولیدکنندگانی که استاندارد‌های اروپا داشتند، اذعان می‌کردند که واردات محصول مشابه خارجی صفر است، باید در این قبیل کالا‌ها تعرفه بالا برای واردات در نظر گرفته شود و این حمایت دولت است.

وزیر بهداشت عنوان کرد: واردات نباید صفر شود، چون موجب انحصاری شدن بازار می‌شود و در این صورت کیفیت محصول داخلی کاهش پیدا می‌کند بنابراین باید تعرفه بالا برای محصول خارجی تعیین کرد تا کیفیت و قیمت مناسب باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: