کد خبر: ۲۰۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۷ - 2018June 22
کمبود ید، تا ۱۳ درجه ضریب هوشی کودکان را کاهش می دهد
شفا آنلاین>سلامت>مدیر اسبق اداره سلامت و تغذیه وزارت بهداشت، با اشاره به نقش تغذیه در سلامت افراد، گفت: کمبود ید، تا ۱۳ درجه ضریب هوشی کودکان را کاهش می دهد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر ربابه شیخ الاسلام در اولین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان، تاکید کرد: مراقبت های همه جانبه از دوران کودکی، یک سرمایه گذاری خردمندانه است.

وی اظهارداشت: متاسفانه مادران ما اصلا برای پرورش کودک ، آموزش نمی بینند ، درصورتی که دورانی را می توانیم برای آینده فرزندانمان سرمایه گذاری کنیم ، که این فرصت را به راحتی از دست می دهیم وگرنه  والدین با رفتار درست ، باید تغییر را از درون خانواده آغاز کنند.

شیخ الاسلام به سیاست های کلی برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: در بخش امور اقتصادی ، منابع و سرمایه های زاینده اقتصادی در واقع همان نیروی انسانی است که سلامت جسمی و روانی او تعیین کننده است. ضمن اینکه ، بخش امور اجتماعی برنامه بر توانمندسازی و خوداتکایی اقشار و گروه های محروم در برنامه مربوط به رفاه و تامین اجتماعی(Social Security) تاکید دارد.

وی همچنین به تشریح سیاست های کلی جمعیت پرداخت که از خانواده و فرزندپروری با تاکید بر آموزش مهارت های زندگی و ارتباطی و ارائه خدمات مشاوره ای بر مبنای فرهنگ و ارزش های اسلامی ایرانی سخن می گوید.

این استاد دانشگاه با استفاده از نمودارهای مربوط به رشد مغزی کودکان صفر تا هفت سال ، گفت: دید هر دو چشم ، شنوایی ، افزایش راه های پاسخگویی و واکنش ، زبان و کنترل احساسات تا سه سالگی سیر صعودی طی می کند و رشد مهارت های اجتماعی نیز تا سه سالگی شکل گرفته و در سنین بعد از آن نیز ادامه خواهد داشت.

شیخ الاسلام به نیازهای تغذیه انسان از شیرخوارگی تا بلوغ(Puberty) برحسب وزن بدن اشاره کرد و اظهارداشت: تغذیه و هریک از مواد مغذی بر رشد جسمی و ذهنی کودکان تاثیرگذارند بطوریکه کمبود ید تا ۱۳ درجه، ضریب هوشی کودکان را کاهش می دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار