کد خبر: ۲۰۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 21
قهوه و نوشیدن آن برای بسیاری از افراد جزء عادات محسوب می‌شود و هر زمانی که دوست داشته باشند و میلشان بکشد به سراغ آن می‌روند.
شفاآنلاین>تغذیه>قهوه و نوشیدن آن برای بسیاری از افراد جزء عادات محسوب می‌شود و هر زمانی که دوست داشته باشند و میلشان بکشد به سراغ آن می‌روند.

به گزارش شفاآنلاین،قهوه و نوشیدن آن برای بسیاری از افراد جزء عادات محسوب می‌شود و هر زمانی که دوست داشته باشند و میلشان بکشد به سراغ آن می‌روند و از طرفی برخی افراد نیز هستند که باید در یک ساعت مشخص قهوه مصرف کنند و در غیر این ساعات به سراغ این نوشیدنی تلخ و لذتبخش نمی‌روند و یا هستند افرادی که بطور مثال تنها قبل از آغاز فعالیت بدنی و ورزششان به سراغ آن می‌روند.

اما جالب است بدانید؛ این نوشیدنی برای خود آداب و رسومی دارد و پیشنهاد می‌شود در یک سری ساعات و زمان‌های معین مصرف شود تا از یک سری مسائل جلوگیری کند.
زمان مناسب برای نوشیدن قهوه

اگر جزو قهوه خور‌های قهار هستید و نمی‌توانید از قهوه‌ی روزانه‌تان دل بکنید باید بدانید بهترین زمان برای خوردن نوشیدنی مورد علاقه‌تان ساعت ۱۰.۳۰ صبح است.

اما چرا؟

برای اینکه قهوه‌ی صبحگاهی‌تان حسابی سرحالتان بیاورد باید بین ساعت ۹.۳۰ تا ۱۱.۳۰ نوشیده شود. به خاطر این که در این ساعات از روز میزان کورتیزول (هورمون استرس) در پایین‌ترین میزان خود قرار دارد.

به این ترتیب، شما از انرژی طبیعی بالای بدنتان بهره خواهید برد و آن کافئین را برای زمانی می‌گذارید که واقعا به آن نیاز دارید.

اگر اولین فنجان قهوه تان را خیلی زود بنوشید، احتمالا چند ساعت بعد برای حفظ انرژی تان به یک قهوه دیگر نیاز خواهید داشت و با توجه به تاریخچه شخصی سلامت تان، ممکن است قهوه بیشتر چیز مفیدی نباشد.

این هورمون در ساعت ۸ تا ۹ صبح و همچنین ۵.۳۰ تا ۶.۳۰ عصر در بیش‌ترین میزان خود قرار دارد و بعد از آن کاهش می‌یابد.

کافئین موجود در قهوه و این هورمون روی هم تأثیر می‌گذارند. اگر زمانی که میزان کورتیزول بالاست قهوه بخورید بدنتان نسبت به تأثیر کافئین مقاومت نشان می‌دهد.

برای همین هم قهوه نمی‌تواند با سرعت زیاد مغزتان را تحریک کند.

به عقیده‌ی متخصصان افرادی که قهوه‌شان را به محض بیدار شدن و قبل از ساعت ۹.۳۰ می‌نوشند باید یک قهوه بسیار غلیظ نوش جان کنند تا به تأثیر دلخواهشان برسند.

از آنجایی که میزان کورتیزول در این ساعت بالاست باید قهوه‌ی بیشتری هم بنوشید تا موثر عمل کند.

البته به عقیده‌ی متخصصان دیگر قهوه در افراد مختلف تأثیرات متفاوتی دارد؛ و همین طور اینکه میزان هورمون کورتیزول در همه یکسان نیست.

اگر جزو قهوه خور‌ها هستید می‌توانید فردا تأثیر قهوه در ساعات اولیه‌ی صبح را روی خودتان امتحان کنید.


کی قهوه نخوریم؟
هنگامیکه قهوه شما بیش از حد داغ است

اگر دوست دارید به محض دم کشیدن قهوه تان آن را بنوشید، شاید لازم باشد آن را خنک کنید (بمعنای واقعی کلمه).

با توجه به یک گزارش جدید از سازمان بهداشت جهانی، مصرف نوشیدنی‌های داغ با دمای بالای ۱۴۹ درجه فارنهایت ممکن است خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش دهد.

با در نظر گرفتن آنکه اکثر رستوران‌های آمریکایی، قهوه را بین ۱۴۵ و ۱۷۵ درجه فارنهایت سرو می‌کنند، این بسیار ناامید کننده است.

اگر قهوه تان را در خانه دم می‌کنید، هنوز هم مصون نیستید قهوه ساز‌های خانگی معمولا قهوه را در دمای ۱۸۵ درجه فارنهایت، دم می‌کنند.

اضافه کردن مقداری شیر یا خامه می‌تواند دمای قهوه را پایین بیاورد، اما فقط تا ۵ درجه.


برچسب ها: تغذیه ، قهوه ، استرس ، کافئین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: