کد خبر: ۲۰۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 20
محققان معتقدند که ازدواج نقش محافظتی در برابر ابتلا به بیماری‌ها و سکته‌های قلبی ایفا می‌کند و حتی از مرگ زودرس جلوگیری می‌کند
شفا آنلاین>سلامت>تحقیقات حاکی از آن است که افراد مجرد، مطلقه و کسانی که بعد از مرگ همسرانشان تنها زندگی می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌ها و سکته‌های قلبی قرار می‌گیرند.

به گزارش شفا آنلاین، محققان معتقدند که ازدواج نقش محافظتی در برابر ابتلا به بیماری‌ها و سکته‌های قلبی ایفا می‌کند و حتی از مرگ زودرس جلوگیری می‌کند. حدود ۸۰ درصد بیماری‌های قلبی با سن، جنسیت افراد، فشار خون و کلسترول(Cholesterol) بالا، استعمال سیگار و دیابت رابطه مستقیم دارد. اما عواملی که روی ۲۰ درصد باقی‌مانده می‌گذارد، هنوز به درستی مشخص نیست.

محققان بین سال‌های ۱۹۶۳ تا ۲۰۱۵ بیش از ۲ میلیون نفر را با میانگین سنی ۴۲ تا ۷۷ سال در اروپا، اسکاندیناوی، آمریکای شمالی، خاورمیانه و آسیا مورد مطالعه قرار دادند. نتایج به دست آمده، نشان می‌دهد افراد متأهل در مقایسه با افراد مجرد، ۴۲ درصد بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی و عروقی و ۱۶ درصد بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی عروق کرونری قرار می‌گیرند. افراد مجرد ۴۲ درصد به بیماری‌های قلبی عروق کرونری و ۵۵ درصد سکته قلبی(heart attack) مبتلا می‌شوند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد زنان و مردان مطلقه ۳۵ درصد بیشتر دچار بیماری‌های قلبی می‌شوند؛ این در حالی است که زنان و مردانی که همسران خود را از دست داده‌اند، ۱۶ درصد بیشتر سکته می‌کنند. اما مرگ ناشی از سکته‌های قلبی در افراد مجرد و متأهل تفاوتی ندارد. اما احتمال مرگ و میر ناشی از حملات قلبی در افراد مجرد تا ۴۲ درصد بالاتر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار