کد خبر: ۱۹۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 19
انواع سرطان بر اساس نوع سلول هایی که از آن ها به وجود می‌آیند توصیف می‌شوند. بیش از 90% سرطان های معده از پوشش معده ایجاد می‌شوند
شفا آنلاین>سلامت>سرطان معده علائمی دارد که احتمالا آن ها را جدی نمی گیرید چون با مشکلات روزمره و غیرمهم مثل ابی اشتهایی و... همراه است. ادامه مطلب به شما کمک می کند علائم سرطان معده را بهتر بشناسید.

به گزارش شفا آنلاین، انواع سرطان بر اساس نوع سلول هایی که از آن ها به وجود می‌آیند توصیف می‌شوند. بیش از 90% سرطان های معده از پوشش معده ایجاد می‌شوند. از آنجایی که این پوشش دارای غدد است سرطان ناشی از آن آدنوکارسینوما نامیده می‌شود. بسیاری از سرطان های معده بدخیم هستند اگرچه سرطان های دیگری مانند لنفوم (از بافت لنفاوی)، لیومیوسارکوما (از بافت عضلانی)، کارسینوم سلول سنگفرشی (از پوشش بدون غدد) نیز در معده ایجاد می‌شوند. در سال 2016 در آمریکا 26,300 نفر مبتلا به سرطان معده(gastric cancer) شناخته شدند.

قابل توجه است که این میزان از سال 1930 در حال کاهش است. با اینکه گمان می‌شود فاکتورهایی مانند رژیم غذایی یا عوامل محیطی تأثیر گذار باشند هنوز دلیل دقیق این کاهش آمار شناخته شده نیست. یکی از نظریه ها این است که گسترش انجماد مواد غذایی منجر به کاهش میزان نیتریت مواد غذایی می‌شود. همچنین احتمال ابتلا به این سرطان در مردان دو برابر زنان است. سرطان معده قبل از 40 سالگی به ندرت دیده می‌شود و احتمال ابتلا به آن با افزایش سن بیشتر می‌شود.

علائمی که نامشخص است
علائم سرطان معده اغلب نامشخص است و متأسفانه بسیاری از بیماران در مراحل پیشرفته متوجه بیماری خود می‌شوند. اکثریت قریب به اتفاق این بیماران با علائم مبهمی مانند ناراحتی در قسمت بالای معده یا سوء هاضمه، بی اشتهایی، استفراغ، آروغ یا عدم توانایی در خوردن وعده غذایی زیاد مواجه می‌شوند. علائم دیگری مانند کاهش وزن(Weight Loss) بی دلیل، ضعف و خستگی همراه با کم خونی نیز می‌تواند دیده شود. این علایم سرطان معده اغلب در بیماران مبتلا به زخم معده یا گاستریت دیده می‌شود به همین دلیل احتمال دارد در بیمارانی که سرطان معده آن‌ها خوش خیم است بیماری آن ها با زخم معده اشتباه گرفته شود. نشانه های سرطان دیگری مانند خون بالا آوردن یا مشکل در بلعیدن غذا که کمتر شایع است نیز باید فوراً مورد بررسی قرار گیرند. در مواردی که سرطان پیشرفته شده است تورم شکمی نیز دیده می‌شود.
 
علائم سرطان معده را اشتباه نگیرید
سرطان معده اغلب با مشکلات معمول و نسبتا بی خطر معده، مانند حالت تهوع عادی، اشتباه گرفته می شود، و این یکی از دلایل خطرناک بودن آن است. از آنجایی که ما اغلب ناراحتی معده را با غذاهای مصرفی خود مرتبط می دانیم، نادیده گرفتن سرطان معده در مراحل اولیه و حتی میانی بیماری آسان است. اگر برای مدتی طولانی ناراحتی معده را تجربه می کنید، تنها فرض را بر این نگذارید که چنین شرایطی با رژیم غذایی شما در ارتباط است. به پزشک مراجعه کنید تا دلیل دقیق این شرایط مشخص شود.

کاهش وزن و سرطان معده
چاقی یکی از مشکلات اصلی دنیای امروز محسوب می شود و از این رو، هنگامی که موضوع سلامت مطرح می شود، کاهش وزن به عنوان گامی در جهت درست مد نظر قرار می گیرد. اما کاهش وزن می تواند نشانه ای از وجود یک مشکل سلامت بزرگ، مانند سرطان معده، نیز باشد.  در حقیقت، یکی از نشانه های اصلی ابتلا به سرطان معده کاهش وزن بی دلیل است. اگر تغییری در رژیم غذایی یا برنامه ورزشی خود ایجاد نکرده اید، اما روند کاهش وزن غیر معمول را تجربه می کنید به پزشک مراجعه کرده و شرایط را با وی مطرح کنید. اگر به ناگاه با کاهش علاقه خود به غذا و کم اشتهایی مواجه شده اید نیز مراجعه به پزشک ایده خوبی است.

بی اشتهایی یک علامت سرطان معده است
احساس سیری می تواند در حقیقت یکی از نشانه های ابتلا به سرطان معده باشد. اگر پس از خوردن تنها چند لقمه از غذای خود دیگر احساس گرسنگی نمی کنید، ممکن است دلیلی نگران کننده در پس این شرایط وجود داشته باشد. با پزشک در این زمینه صحبت کنید تا دلیل دقیق شناسایی شود.

سوزش سردل به شما هشدار می دهد
بازگشت اسید معده به مری به یکی از مشکلات سلامت شایع در جهان مبدل شده است. مصرف زیاد مواد غذایی سرخ شده و تند ارتباط نزدیکی با سوزش سردل، سوء هاضمه و بازگشت اسید معده دارد. خبر خوب این است که بازگشت اسید معده به مری و سوزش سردل با استفاده از داروهای بی نیاز از نسخه پزشک قابل درمان هستند. خبر بد این است که در صورت تداوم این مشکلات و عدم بهبود پس از مصرف دارو ممکن است نشانه ای از ابتلا به سرطان معده باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: