کد خبر: ۱۹۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 19
مهم‌ترین ابزار پایش و ارزشیابی سطح سلامت جامعه و تعیین اولویت‌های مداخلات بهداشتی، شاخص مرگ و میر بخصوص مرگ نوزادان، کودکان زیر 5 سال، مادران باردار، مرگ جوانان و مرگ زودرس 70-30 ساله است
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: مهم‌ترین ابزار پایش و ارزشیابی سطح سلامت جامعه و تعیین اولویت‌های مداخلات بهداشتی، شاخص مرگ و میر بخصوص مرگ نوزادان، کودکان زیر 5 سال، مادران باردار، مرگ جوانان و مرگ زودرس 70-30 ساله است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر «محمد عباسی» در نخستین کمیته کاهش مرگ‌های قابل اجتناب گروه‌های سنی با بیان این‌که یکی از مولفه‌های مهم در برنامه‌ریزی مربوط به سلامت هر جامعه، آمار و اطلاعات مرگ و میر آن جامعه است، اظهار کرد: اطلاعات مرگ و میر استان باید به طور مرتب، مستمر و جامع از طریق نظام استاندارد ثبت مرگ و میر و با استفاده از الگوی ICD10 ، جمع‌آوری و ثبت شود.

وی تصریح کرد: این اطلاعات پس از جمع‌آوری و ثبت توسط کارشناسان برنامه، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و الگوی مرگ استان از نظر مهم‌ترین علل مرگ و میر و برحسب گروه‌های سنی و جنسی شناسایی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: مهم‌ترین ابزار پایش و ارزشیابی سطح سلامت جامعه و تعیین اولویت‌های مداخلات بهداشتی، شاخص مرگ و میر بخصوص مرگ نوزادان، کودکان زیر 5 سال، مادران باردار، مرگ جوانان و مرگ زودرس 70-30 ساله است.

عباسی خاطرنشان کرد: با تقسیم درست کار برحسب شرح وظایف حوزه‌های مختلف و پیگیری مصوبات کمیته توسط دبیرخانه هم‌چنین تدوین، طراحی و اجرای مداخلات کاربردی و موثر از مرگ‌های قابل اجتناب پیشگیری شود.

توانمندسازی و افزایش دانش پزشکان در خصوص صدور گواهی فوت بر اساس علل زمینه‌ای، توانمندسازی و افزایش دانش کارشناسان و .... در خصوص شناسایی، گزارش‌دهی و ثبت صحیح وقوع مرگ، تقویت نظام جمع‌آوری و ثبت مرگ و میر و استخراج شاخص‌های مرگ و میر، شناسایی الگو و علل بروز مرگ در استان و مقابله با عوامل سبب‌ساز و تقویت همکاری‌های درون و برون‌بخشی به‌منظور تحقق اهداف از مهم‌ترین محورهای بحث و گفت‌وگو در این نشست بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: