کد خبر: ۱۹۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 19
در حالیکه در حال حاضر برنامه‌های تبدیل گفتار به متن زیادی وجود دارد که کاربران ناشنوا را قادر به خواندن آنچه که افراد دیگر می‌گویند، می‌کند، اما آنها اغلب همراه با سر و صدای پس‌زمینه هستند یا در زمان صحبت چند نفر به صورت همزمان کارایی خود را از دست می‌دهند
شفا آنلاین>سلامت>دستگاهی موسوم به SpeakSee با استفاده از چندین میکروفن و یک برنامه همراه، به افراد ناشنوا این امکان را می‌دهد که در مکالمات روزانه شرکت کنند.

به گزارش شفا آنلاین، در حالیکه در حال حاضر برنامه‌های تبدیل گفتار به متن زیادی وجود دارد که کاربران ناشنوا را قادر به خواندن آنچه که افراد دیگر می‌گویند، می‌کند، اما آنها اغلب همراه با سر و صدای پس‌زمینه هستند یا در زمان صحبت چند نفر به صورت همزمان کارایی خود را از دست می‌دهند.

اما دستگاه SpeakSee یک سیستم چند میکروفون جدید است که گویا عملکرد بسیار بهتری دارد.

این دستگاه توسط "جاری هازلباخ" کارآفرین هلندی ساخته شده است که خودش با والدین ناشنوا بزرگ شده و به گفته وی، اغلب در گفتگوهای خانوادگی مشکل داشتند.

تجهیزات پایه این دستگاه شامل سه میکروفون بی‌سیم Wi-Fi می‌باشد. اگرچه تا 9 میکروفون را می‌توان به آن متصل کرد. همچنین دارای یک پایه شارژر و یک برنامه iOS و اندروید است.

طریقه کار دستگاه به این صورت است که هر میکروفون به پیراهن فردی که در یک مکالمه(Conversation) شرکت دارد، وصل می‌شود و با استفاده از یک سیستم هدایت صوت، صدای سخنرانی افراد را بلند می‌کند، در حالی که صدای پس‌زمینه و یا سخنان دیگران را محو می‌کند.

این میکروفون‌ها، صوت را به دستگاه اتصال پایه ارسال می‌کنند که می‌تواند تا فاصله 20 متری قرار داشته باشد. سپس صحبت‌هایی که توسط میکروفون‌های مختلف ارسال شده را پردازش می‌کند و اطلاعات صوتی را از طریق Wi-Fi به برنامه گوشی هوشمند کاربر ناشنوا(Deaf) می‌فرستد. این برنامه اطلاعات را در زمان واقعی به متن تبدیل می‌کند و با رنگ‌ها و نام‌های مختلف که نشان‌دهنده این است که چه کسی صحبت می‌کند، روی صفحه گوشی نمایش داده می‌شود.

رونوشتی از مکالمات را می‌توان در برنامه ذخیره کرد و سپس با استفاده از کلمات کلیدی جستجو کرد.

با استفاده از یک جک 3.5 میلی‌متری می‌توان دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند یا تلویزیون‌ها را به طور مستقیم به دستگاه پایه وصل کرد تا صدای آنها به متن تبدیل شود.

این دستگاه بیش از 120 زبان و لهجه را پشتیبانی می‌کند.

طول عمر باتری میکروفون‌ها از دو تا چهار ساعت در هر شارژ، بسته به مقدار صحبت مصرف‌کننده متغیر است.

دستگاه پایه نیز می‌تواند در حالی که به برق وصل نیست، توسط باتری که حدود هشت ساعت می‌توان با آن کار کرد، استفاده شود.

قیمت این دستگاه 699 دلار تخمین زده شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: