کد خبر: ۱۹۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 19
ارزش محصولات و تجهیزات پزشکی تا سال گذشته در کشور دو میلیارد و 400 میلیون دلار گزارش شده است که حدود 30 درصد این تجهیزات در داخل کشور تولید می شود
شفا آنلاین>سلامت>مشاور و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارزش محصولات و تجهیزات پزشکی تا سال گذشته در کشور دو میلیارد و 400 میلیون دلار گزارش شده است که حدود 30 درصد این تجهیزات در داخل کشور تولیدمی شود.

به گزارش شفا آنلاین، رضا مسائلی روز سه شنبه در حاشیه گشایش بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی در جمع خبرنگاران افزود: طی سال های اخیر تجهیزات پزشکی با عمر تکنولوژی بالا در کشور تولید می شود و در این زمینه گام های خوبی برداشته شده است.

وی شمار شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی در کشور را یک هزار شرکت بیان کرد و اظهارداشت: بیشتر این تولید کنندگان، شرکت های دانش بنیان هستند که باید استانداردهای بین المللی اروپا را بگیرند.

مسائلی، میزان صادرات تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) در سال 96 را 24 میلیون دلار بیان کرد و ادامه داد که در سال های آینده باید این رقم با رشد بالا به 240 میلیون دلار برسد.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده زمینه حضور فعال تولیدکنندگان در چهار نمایشگاه بین المللی دنیا فراهم شده است تا در این نمایشگاه ها، ایران بتواند با تبادل همکاری ها به رقابت در تولید تجهیزات پزشکی بپردازد.

مسائلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: وقتی عمر تکنولوژی بالا باشد باید کنترل های دقیق تری روی محصولات تولیدی داشته باشیم زیرا دقت برای تضمین سلامت انسان ها ضروری است؛ همچنین تسهیلاتی در این زمینه برای تولید کنندگان فراهم و آزمایشگاه همکار نیز فعال شده است.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت، همچنین خاطرنشان کرد: کیفیت همه محصولات و تجهیزات پزشکی بطور دائم تحت نظر وزارت بهداشت(Ministry of Health) است و استانداردهای بین المللی، پروانه ساخت و افزایش صادرات همواره مورد توجه است.

این مقام مسئول در اداره کل تجهیزات پزشکی به این نکته نیزاشاره کرد که مشکلات بوروکراسی طولانی برای تولیدکنندگان همچنان وجود دارد.

صادرات تجهیزات پزشکی رقم قابل قبولی ندارد
حسین استهبدی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل نمایشگاه بین المللی ایران نیز در حاشیه گشایش این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: با وجود اینکه واحدهای بزرگ تولیدی تجهیزات پزشکی در کشور داریم و توان ما بیش از اینهاست اما صادرات محصولات و تجهیزات پزشکی کشورمان جهش قابل قبولی ندارد که باید راهکارهایی در این ارتباط از سوی مسوولان وزارت بهداشت اندیشیده شود.

استهبدی تصریح کرد: بیشتر تجهیزات پزشکی، دارویی و دندانپزشکی تولید داخل به کشورهای افغانستان، آذربایجان و عراق صادر می شود که این صادرات را در حد قابل قبول نمی دانیم.

حضور 350 تولید کننده داخلی تجهیزات پزشکی در ایران هلث
وی گفت: در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دارویی، دندانپزشکی(ایران هلث) 350تولید کننده داخلی و بیش از 140 شرکت خارجی حضوردارند که از کشورهایی همچون اسپانیا، سوئیس، آلمان و کره جنوبی هستند.

استهبدی، برپایی چنین نمایشگاهی را فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی بیان کرد تا تبادل همکاری های خود را با کشورهای مطرح تولید تجهیزات پزشکی بیشتر کنند.

وی اظهار امیدواری کرد تا کشورهای مطرح تجهیزات پزشکی تکنولوژی را به ایران بیاورند تا محصولات پزشکی در اینجا تولید شود.

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی (ایران هلث) به مدت دو روز در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است. این نمایشگاه امروز (سه شنبه ) آغاز به کار کرد.

در حاشیه این نمایشگاه ، کارگاه های آموزشی با محوریت تولید و صادرات انواع تجهیزات پزشکی و محصولات و فناوری های نوین حوزه صنایع پزشکی با حضور اساتید در حال برگزاری است و از محصولات شرکت های دانش بنیان رونمایی می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: