کد خبر: ۱۹۹۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 19
مادر دوقلو‌های به هم چسبیده به نام‌های ماریا خوزه و ماریا فرناندز از هندوراس که یک قلب و کبد مشترک دارند پس از شنیدن نظر پزشکان مبنی بر احتمال مرگ یکی از فرزندان خود خواستار راهی جدید برای نجات آنهاست
شفاآنلاین>سلامت> پزشکان هندوراسی برای انجام جراحی پیچیده و پرخطر جداسازی دوقلو‌های دختر به هم چسبیده با یک قلب و کبد مشترک دچار کرد.

به گزارش شفاآنلاین، مادر دوقلو‌های به هم چسبیده به نام‌های ماریا خوزه و ماریا فرناندز از هندوراس که یک قلب و کبد (Liver)مشترک دارند پس از شنیدن نظر پزشکان مبنی بر احتمال مرگ یکی از فرزندان خود خواستار راهی جدید برای نجات آنهاست.

کارشناسان اعلام کرده اند به دلیل پیچیدگی خاص جراحی و استفاده دو نوزاد دختر از یک قلب یکی آن‌ها در جریان جراحی جان خود را از دست خواهد داد.

این ۲ نوزاد از بدو تولد در بیمارستان دانشگاه (Escuela Universitario) در پایتخت هندوراس، تگوسیگالپا نگهداری می‌شوند و برای زنده ماندن به دستگاه اکسیژن وصل هستند.

مادر این ۲ نوزاد برای زنده ماندن هردو فرزند خود درتلاش است تا نظرکارشناسی پزشکان سایرکشور‌ها را به دست آورد.

آمار‌ها نشان می‌دهند در هر ۲۰۰ هزار تولد در دنیا یک مورد نوزادان دوقلوی بهم چسبیده به دنیا می‌آیند که برخی از آن‌ها درهمان روز اول تولد جان خود را از دست می‌دهند.

آمار‌ها نشان می‌دهند مواردی مانند دوقلو‌های هندوراسی با قلب و کبد مشترک در ۲۸ درصد موارد ممکن است رخ دهد و شایع‌ترین نوع است. همچنین پژوهش‌ها نشان می‌دهند بیش از ۷۰ درصد دوقلو‌های به هم چسبیده همسان دختر هستند ونوزادان پسر‌ها کمتر دچار این ناهنجاری می‌شوند.

گروه‌های دیگر بسته به نوع اندام‌های به اشتراک گذاشته شده با نوزاد دیگر قابلیت جداسازی دارند و البته برخی هم به دلیل یکی بودن عضو مشترک مانند مغز یا قلب امکان جداسازی ندارند و  تنها پزشکان(physicians) قادر به نجات یکی ازآن‌ها هستند.

دوقلو‌های یکسان به وسیله یک تخمک که به نطفه تبدیل می‌شود ایجاد شده که پس از ۲ هفته از تشکیل فولیکول به طور طبیعی باید به ۲ جنین تقسیم شوند، اما در جنین‌های دوقلوی به هم چسبیده این اتفاق نمی‌افتد.

چندی پیش پزشکان موفق به جداسازی ۲ نوزاد دوقلوی دختر بهم چسبیده متولد سال ۲۰۱۶ در بیمارستان کودکان تگزاس در هوستون شدند که مانند دوقلو‌های هندوراسی دارای کبد و قلب مشترک بودند پس از انجام جراحی هریک از ۲ نوزاد دارای نیمی از قلب شدند و پس از مدت‌ها بستری بودن دربخش مراقبت‌های ویژه سرانجام از بیمارستان مرخص و به خانواده خود تحویل شدند.

مادر نوزادان هندوراسی امیدوار است جامعه بین المللی راه حلی برای کمک به فرزندان او پیدا کند. والدین این ۲ نوزاد درآمد مالی کمی دارند و مجبور به پرداخت هزینه‌های بیمارستان و تهیه مواد اولیه موردنیاز فرزندانشان هستند.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: