کد خبر: ۱۹۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 18
دبیر انجمن شنوایی شناسی درباره محورهای این کنگره بیان کرد: روز اول در زمینه غربالگری نوزادان، روز دوم نحوه مانیتور کردن درمان درست و روز سوم بحث توان‌بخشی شنوایی مطرح خواهد شد.

شفاآنلاین>سلامت>دبیر علمی هفدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران، گفت: اگر هزینه‌ای برای سمعک پرداخت می‌شود، فقط ۲۰ درصد آن برای پروتز است.

به گزارش شفاآنلاین،حمید جلیلوند بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری هفدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران، که از ۵ تا ۷ تیر ۹۷ در هتل المپیک برگزار می شود، افزود: در این کنگره ۷۳ سخنرانی، ۵۸ پوستر، ۱۰ کارگاه آموزشی و ۹ پنل و میزگرد علمی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: دو روز قبل از کنگره نیز دو کارگاه زیر نظر پروفسور گوستاو مولر آمریکایی خواهیم داشت که نزدیک به ۸۰ نفر از هیئت علمی‌های کل کشور شرکت خواهند کرد. دو روز بعد از کنگره نیز ۲ کارگاه ۸ ساعته زیر نظر دو مهمان خارجی دیگر برگزار خواهد شد.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: هدف اصلی ما این است که علاوه بر یک واقعه علمی، بتوانیم نهایت استفاده را برای بالا بردن استانداردهای تشخیصی و بالینی ببریم. یکی از موارد مهم تشخیص و درمان زودهنگام کم شنوایی است. این کار باعث کاهش هزینه‌های اضافی جامعه خواهد شد.

دبیر انجمن شنوایی شناسی درباره محورهای این کنگره بیان کرد: روز اول در زمینه غربالگری نوزادان، روز دوم نحوه مانیتور کردن درمان درست و روز سوم بحث توان‌بخشی شنوایی مطرح خواهد شد.

وی اظهار کرد: تاکید انجمن این است که سیستم بهداشت و درمان کشور با سمعک و وسایل کمک شنوایی آشنا شوند. در سیستم ما به سمعک مانند یک پروتز یا یک قرص ویتامین نگاه می‌شود، اما در کشورهای پیش‌رفته، زیر ۱۸ سال هیچ‌کس حق ارائه سمعک را به جز اودئولوژیست ندارد و افراد بالای ۱۸ سال فقط می‌توانند سمعک را از داروخانه بخرند.

جلیلوند گفت: هدف انجمن شنوایی شناسی این است که سیستم بهداشتی و درمانی کشور را با این موارد آشنا و توان متخصصین شنوایی شناسی را افزایش دهیم.

وی افزود: اگر هزینه‌ای برای سمعک پرداخت می‌شود، فقط ۲۰ درصد آن برای پروتز است. در آمریکا خدمات سمعک ۲ تا ۳ برابر قیمت سمعک است، اما در کشور ما فقط تعرفه ۶۰ تا ۷۰ هزار تومانی برای پروتز سمعک در نظر گرفته شده است. اگر خدمات را در نظر نگیریم، کاربر سمعک در نهایت ضرر خواهد کرد.

جلیلوند گفت: به علت قیمت گذاری‌های غیر کارشناسی از طرف اداره کل تجهیزات پزشکی مجبوریم به بیمار بگوییم که برای هر جلسه که مراجعه می‌کند هزینه ارائه خدمات سمعک را پرداخت کند.

برچسب ها: سلامت ، کنگره ، سمعک ، شنوایی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار