کد خبر: ۱۹۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 18
این مطالعه نشان می دهد به ازای هر واحد افزایش شاخص توده بدنی بزرگسالی، آرتروز زانو و لگن به ترتیب 1.3 و 0.4 درصد افزایش می یابد
شفا آنلاین>سلامت>مطالعات محققان مرکز مبارزه با رماتیسم اروپا (EULAR) نشان می دهد چاقی و اضافه وزن در کودکی و بزرگسالی خطر ابتلا به آرتروز زانو و لگن را افزایش می دهد؛ ولی اثری بر آرتروز دست ندارد.

به گزارش شفا آنلاین، این مطالعه نشان می دهد به ازای هر واحد افزایش شاخص توده بدنی (BMI) بزرگسالی، آرتروز زانو و لگن به ترتیب 1.3 و 0.4 درصد افزایش می یابد.این افزایش در مورد شاخص توده بدنی کودکی به میزان 0.6 و 0.6 درصد است.

بر اساس این مطالعه تاثیر چاقی بر آرتروز زانو بیشتر از لگن است اما بر آرتروز دست تاثیری ندارد.

چاقی(Obesity) و آرتروز به عنوان مهمترین معضلات پزشکی در سراسر جهان مورد توجه متخصصان بهداشت است و همواره توصیه می شود با کاهش وزن می توان بسیاری از معضلات سلامتی از جمله آرتروز را کاهش داد.

آرتریت (التهاب مفاصل) به التهاب دردناک در ناحیه مفاصل گفته می شود که یکی از بزرگترین معضلاتی است که افراد به مرور زمان و با گذشت سن با آن مواجه می شوند. شایع ترین دردهای ناشی از آرتروز در نواحی زانو، لگن، ستون فقرات(spinal cord) و دست دیده می شود.

استئوآرتریت (آرتروز)، آرتریت روماتویید، آرتریت عفونی، ورم مفاصل پسوریاتیک و نقرس، پنج گروه عمده آرتریت محسوب می شوند. آرتروز شایع ترین نوع آرتریت است. این التهاب دردناک سبب تورم و اختلال حرکت مفاصل می شود و معمولا در ناحیه دست، زانو، لگن و ستون مهره ها بیشتر است.

سه عامل اضافه وزن، سن و آسیب دیدگی مفاصل، مهمترین دلیل بروز آرتروز هستند. استفاده از دارو، ورزش و در موارد حاد، عمل جراحی توصیه می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: