کد خبر: ۱۹۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 18
متهم پس از دستگیری صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد: «به دنبال کار و خانه بودم پس از مراجعه به املاک مقتول، وی از من شماره تماس گرفت و گفت خبرت می‌کنم . پس از چند ساعت تماس گرفت و گفت که به بنگاه املاک او بروم .

شفا آنلاین>اجتماعی> مرد جوانی که در اقدامی جنون‌آمیز دست به قتل ‌هم‌اتاقی ۵۵ ساله‌اش زده بود، پس از دو ماه فرار و زندگی زیرزمینی در جنوب تهران دستگیر شد

به گزارش شفا آنلاین:.ساعت هفت صبح روز ۲۹ فروردین از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 به کلانتری 168 13 آبان اعلام شد که اهالی یک مجتمع مسکونی در خیابان رجایی از شنیده شدن بوی زننده از داخل واحد هشتم ساختمانی در طبقه سوم اعلام شکایت و نارضایتی دارند.با حضور ماموران در محل و تایید خبر اولیه، هماهنگی‌های لازم انجام و پس از ورود به داخل واحد مسکونی مورد نظر، جسد صاحبخانه از داخل اتاق خواب و در حالی‌که از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت ضربات جسم تیز قرار گرفته بود، کشف شد.در تحقیقات اولیه از اهالی ساختمان و همچنین اعضای خانواده مقتول به کارآگاهان اعلام شد که وی در زمینه خرید و فروش املاک فعالیت محل کشف جسد به صورت مجردی زندگی می کرده و بنا بر اظهارات اعضای خانواده و همسایگان با هیچ کسی نیز اختلاف مالی یا شخصی نداشته است . در چنین شرایطی و در بررسی به‌عمل آمده توسط تیم بررسی صحنه اداره دهم پلیس آگاهی ، دست‌نوشته‌ای به دست آمد که محتویات آن حکایت از آن داشت که مقتول روز ۲۲ فروردین اقدام به گرفتن یک هم اتاقی برای خود کرده؛ موضوعی که اهالی ساختمان و همچنین اعضای خانواده مقتول از آن اظهار بی‌اطلاعی کردند .با شناسایی جوانی 25 ساله به نام «مهرداد» به عنوان هم اتاقی مقتول، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام با انجام اقدامات ویژه پلیس، ساعت پنج عصر روز ۲۳ خرداد در محدوده میدان رسالت،هنگام فرار از منزل یکی از دوستان پدری اش دستگیر و به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی منتقل شد .

متهم پس از دستگیری صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد: «به دنبال کار و خانه بودم پس از مراجعه به املاک مقتول، وی از من شماره تماس گرفت و گفت خبرت می‌کنم . پس از چند ساعت تماس گرفت و گفت که به بنگاه املاک او بروم .

داخل بنگاه ، مقتول به من گفت اگر دنبال کار می گردی بیا همین‌جا مشغول به کار شو و برای سکونت نیز می توانی شب ها به خانه من بیایی چون من تنها زندگی می کنم. پس از توافق بر سر کار و محل اقامت با مقتول توافق کردیم تا من مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان به عنوان ودیعه و ماهیانه نیز مبلغ 100 هزار تومان به عنوان اجاره پرداخت کنم؛ حتی یک قراداد دستی نوشته نیز مابین ما تنظیم شد . پس از تنظیم قرارداد، همان شب به خانه مقتول رفتم و طی همین مدت کوتاه درباره نحوه کار در بنگاه صحبت می‌کردیم و شب همانجا خوابیدم . حدود ساعت ۶ صبح روز بعد مقتول بالای سرم آمد و مرا بیدار کرد؛ بی‌هیچ دلیلی مرا مجبور کرد که وسایل خود را جمع کرده تا مرا از خانه بیرون کند وحتی تهدید کرد که به پلیس زنگ می‌زند. من که تعجب کرده بودم ، علت این رفتار را جویا شدم و درنهایت خواستم که یک میلیون و 500 هزار تومان مرا پس بدهد تا من نیز خانه‌اش را ترک کنم اما مقتول عنوان کرد که پولی از من دریافت نکرده است.


با یکدیگر مشاجره لفظی پیدا کردیم که ناگهان مقتول چند سیلی به صورتم زد و تهدید کرد زمانی‌که بیدار شد نباید داخل خانه‌اش باشم و پس از آن به داخل اتاق خواب رفت و دوباره خوابید، در حالی‌که مقتول در اتاق خواب دراز کشیده بود به داخل آشپزخانه رفته و چاقویی برداشتم؛ قصد ترساندنش را داشتم تا پولم را پس بگیرم اما مقتول با من درگیر شد و شروع به فحاشی کرد. با چاقو چند ضربه به سمت مقتول پرتاب کرده و او روی زمین افتاد . به سرعت از خانه خارج شدم؛ چاقو را داخل جوی آب انداختم و به سرعت از محل دور شدم. طی این مدت هم به عنوان کارگر رستوان و یا پیک موتوری کار می‌کردم و شب‌ها نیز برای خواب به خانه یکی از دوستان پدرم می‌رفتم .سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، درباره این خبرگفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم قرار گرفته است .قانون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: