کد خبر: ۱۹۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 18
رییس کمیسیون بهداشت:
رییس کمیسیون بهداشت گفت: در برخورد با قاچاق دارو خلاء قانونی‌ای نداریم، بیشترین مشکلات ما در این بخش مربوط به نبود نظارت و بازرسی کافی است.

شفا آنلاین>اجتماعی>رییس کمیسیون بهداشت گفت: در برخورد با قاچاق دارو <Drug trafficking>خلاء قانونی‌ای نداریم، بیشترین مشکلات ما در این بخش مربوط به نبود نظارت و بازرسی کافی است.

به گزارش شفا آنلاین:حسینعلی شهریاری با بیان این مطلب درباره چرایی بوجود آمدن بازارهای فروش داروی قاچاق، افزود: برخی از داروها هستند که جدا از مبادی رسمی و قانونی وارد کشور می‌شوند. این داروها که اغلب داروهایی تقلبی‌ یا بعضا اصلی هستند با نام داروهای خاص به دست کسانی میفتد که با دلال بازی قصد فروش این داروها را دارند.


وی تصریح کرد: معتقدم انگیزه واردات دارو از سوی برخی از گروه‌ها نه علمی ‌است و نه واقعی و به این دلیل التهاب در بازار داروهای وارداتی پدیدار می‌شود.

شهریاری در پاسخ به این سوال که چرا برخی از داروهای وارداتی و خاص سر از بازارهای غیررسمی ‌درمی‌آورد، اظهارداشت: قاچاق دارو از مدتها پیش در کشور وجود داشته است، این در حالیست که ما خلاءقانونی‌ای برای برخورد با موضوع قاچاق در کشور نداریم. مشکل اصلی ما برای جمع آوری و برخورد با قاچاق دارو و فروش قاچاقی آن در بازارهای غیررسمی ‌مانند ناصرخسرو ضعف بازرسی و نظارت‌هاست.

رییس کمیسیون بهداشت تاکید کرد: برای برخورد با پدیده قاچاق دارو نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و قوه قضاییه باید در کنار هم قرار بگیرند، نظارت‌ها و بازرسی‌ها از مبادی ورودی دارو نیز باید تقویت شود.

وی درباره کیفیت داروهای قاچاق هم هشدار داد و گفت: همه داروها دارای شرایط نگهداری خاصی هستند، برخی از داروها یخچالی اند و برخی باید در دمای مناسب محیطی نگهداری شوند. برای فرد قاچاقچی شرایط نگهداری دارو مهم نیست و فقط به فروش آن فکر می‌کند و این خود می‌تواند باعث بروز آسیب‌های جدی و مسمومیت‌های دارویی شدید در مصرف کنندگان این داروها شود.

شهریاری تاکید کرد: مردم باید دقت داشته باشند در صورتی که به دارویی نیاز پیدا کردند نباید برای تهیه دارو به سراغ این بازارهای غیررسمی‌ که محل حضور قاچاقچیان هم هست بروند چون ممکن است سلامتی شان با مصرف این داروها به خطر بیفتد.طبنا

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: