کد خبر: ۱۹۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 16
حتما نباید کودکان را به کلاس‌های مختلف بفرستید؛ گاه می‌توان از گردهمایی و جمع شدن مادرانی که چند تخصص دارند به‌عنوان معلم بهره برد. مادران می‌توانند به‌طور گروهی و به‌طور هفتگی برنامه‌ای تنظیم کنند و وظیفه آموزش را برعهده بگیرند. با این‌کار کودکان هم‌سن و سال در محیطی امن و شاد با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و مهارت جدیدی را نیز آموزش می‌بینند. این گردهمایی به شما هم کمک می‌کند تا از ارتباط با خانواده دوستان فرزندتان بهره ببرید.

شفا آنلاین>اجتماعی>توجه به اوقات فراغت بسیار مهم است، کودکان ما بخصوص در سنین ابتدایی سه ماه کامل تعطیل هستند و به همین دلیل نیاز است تا اوقات فراغت آنان آگاهانه و علمی برنامه‌ریزی شود. بهترین روش این است که مادر یا پدر با فرزندشان گفت‌وگو کنند. از او درباره علایقش و این‌که دوست دارد تابستان خود را چگونه سپری کند، سوال کنید. هر چقدر مشارکت بین فرزندان و شما بیشتر باشد، به همان میزان می‌توانید تصمیم‌گیری بهتری داشته ‌باشید.

به گزارش شفا انلاین: توجه به اوقات فراغت بسیار مهم است، کودکان ما بخصوص در سنین ابتدایی سه ماه کامل تعطیل هستند و به همین دلیل نیاز است تا اوقات فراغت آنان آگاهانه و علمی برنامه‌ریزی شود. دکتر پریناز بنیسی، روان‌شناس و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است، برخی والدین تعادل را برای ثبت‌نام فرزندشان در کلاس‌های تابستان رعایت نمی‌کنند و با ثبت‌نام در کلاس‌های مختلف، این دانش‌آموزان در نهایت مهر ماه را با خستگی آغاز می‌کنند. برخی دیگر نیز نقطه مقابلش هستند و فرزندانشان تمام تابستان را بدون انگیزه و با خواب‌آلودگی سپری می‌کنند.

بهترین روش این است که مادر یا پدر با فرزندشان گفت‌وگو کنند. از او درباره علایقش و این‌که دوست دارد تابستان خود را چگونه سپری کند، سوال کنید. هر چقدر مشارکت بین فرزندان و شما بیشتر باشد، به همان میزان می‌توانید تصمیم‌گیری بهتری داشته ‌باشید. حتما از فرزندان نظرخواهی کنید که با این کار و جایگاهی که به او می‌دهید، بهداشت روانی و تمرکز را ارتقا می‌دهید و خطر ابتلا به افسردگی را کم می‌کنید. البته فرزندتان را از دانسته‌ها و تجربیات خودتان بی‌بهره نگذارید؛ اطلاعات خود را با علایق فرزندتان آمیخته کنید و درباره انواع کلاس‌ها با او صحبت کنید تا بهترین نتیجه را به‌دست آورید.

حیف! عاشق هنر بودم

گاهی مادران و پدران علایق و آرزوهای خود را در فرزندان‌شان جست‌وجو می‌کنند. والدینی که خودشان شرایط شرکت در کلاس‌هایی را نداشتند، به فرزندشان اجبار می‌کنند تا به انواع کلاس‌ها برود که این کار ضررهای زیادی برای فرزند دارد. با خودتان روراست باشید و از خود سوال کنید، آیا این اصرار من برای حضور فرزندم در انواع کلاس‌های مختلف به خاطر علایق سرکوب شده خودم است؟ فرزندتان را آزاد بگذارید تا دنبال علایق خودش برود و به دلخواه انتخاب کند. با اجازه و احترام به نظر او شانس رشد خلاقیت را نیز به او می‌دهید و بستر مناسب‌تری را برای رشد او فراهم می‌کنید.

بهترین امکانات را برایت فراهم می‌کنم!

توصیه ما این است که همه تمرکزتان را برای جست‌وجوی کلاس نگذارید و برای پیدا کردن کلاس مناسب نگران نباشید. بیش‌از پیش سعی کنید تا با مهیا کردن محیط شاد، کودک‌تان را شاد کنید. دانش‌آموزان 9 ماه سال تحصیلی در مدرسه انواع مختلف استرس را تجربه کرده‌اند. حالا نام‌نویسی او در کلاس‌هایی که شبیه دوران مدرسه هستند و دوباره استرس امتحان و نمره و میان ترم را به آنان وارد می‌کنند، کار درستی نیست و به روان او آسیب می‌رساند. بیشتر سعی کنید تا فضاهایی شاد که رویکرد هنری و ورزشی دارند را برای فرزندتان مهیا کنید تا کمی از درس فاصله بگیرند که این فاصله کوتاه می‌تواند تاثیر مثبتی برای او داشته باشد. استفاده بهینه از اوقات فراغت بدون این‌که فشاری روی فرزندان باشد، فرصت مناسبی برای شناسایی قوای هوشی اوست.

گران‌ترین معلم‌ها در اختیارت هستند!

حتما نباید کودکان را به کلاس‌های مختلف بفرستید؛ گاه می‌توان از گردهمایی و جمع شدن مادرانی که چند تخصص دارند به‌عنوان معلم بهره برد. مادران می‌توانند به‌طور گروهی و به‌طور هفتگی برنامه‌ای تنظیم کنند و وظیفه آموزش را برعهده بگیرند. با این‌کار کودکان هم‌سن و سال در محیطی امن و شاد با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و مهارت جدیدی را نیز آموزش می‌بینند. این گردهمایی به شما هم کمک می‌کند تا از ارتباط با خانواده دوستان فرزندتان بهره ببرید.

نمی‌روم، نداریم!

اگر بعد از گفت‌وگو کودک‌تان همچنان اصرار داشت که هیچ کلاسی نرود و در خانه بماند، او را اجبار نکنید. اجازه دهید یک سال چیزی که دوست دارد را تجربه کند، کلاس‌های تابستانی سیستم آکادمیک و نظام آموزشی نیست و فرزندتان با حذف آنان چیز زیادی از دست نمی‌دهد. گاه مدرسه‌ای که کودک کل سال تحصیلی را در آن گذرانیده‌است، اقدام به برگزاری کلاس‌هایی می‌کند که بهتر است اگر شرایطش را دارید او را در محیطی دیگر ثبت نام کنید تا دیدی جدید به او بدهید. نباید به دنبال این باشیم که همه بچه‌ها را اندیشمند بار بیاوریم، بلکه باید به آنان آموزش دهیم تا بچه‌ها کودکی کنند و شاد باشند؛ چون با اجبار شما شادی را از کودک‌تان گرفته‌اید و دلزدگی ایجاد می‌شود.


گاهی کودکانی که مدت طولانی کلاسی را دنبال کرده‌باشند، ممکن است برخی والدین به این باور برسند که حتما فرزندم استعداد و علاقه خاص به این رشته دارد و به هر نحوی که شده اجازه کنار گذاشتن این کلاس را به او ندهند. این در حالی‌است که علایق و سطوح تفکر کودکان در فرآیند رشد تغییر پیدا می‌کند و ممکن است حتی بعد از این‌که سه سال رشته هنری را دنبال کرده، تصمیم به قطع یا تغییر رشته کند. به همین دلیل باید او را آزاد بگذارید تا خودش تصمیم بگیرد. به فرزندتان اجازه دهید تا تجربیات مختلفی را کسب کند که این تجربیات خودش بزرگ‌ترین دستاورد است. نباید با این باور که زحمات او بر باد رفته و آموزش او قطع شده است، بنگرید. به هرحال او تجاربی در این زمینه به‌دست آورده ‌است.برترین ها



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: