کد خبر: ۱۹۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 14
متداول ترین روش آزمایش عفونت، استفاده از نوار خاصی است که در تماس با مایعات عفونی، تغییر رنگ می دهد. در این روش، چشم انسان مجبور است که سطح عفونت را براساس تصویر و عمق رنگ تعیین کند و در این شرایط، امکان تعیین دقیق سطح عفونت بسیار دشوار است.
شفا آنلاین>سلامت>   محققان دانشگاه تگزاس (آمریکا) روش جدیدی را توسعه داده اند که امکان تشخیص سریع و دقیق عفونت را فراهم می کند.

به گزارش شفا آنلاین:متداول ترین روش آزمایش عفونت،<Infection test> استفاده از نوار خاصی است که در تماس با مایعات عفونی، تغییر رنگ می دهد. در این روش، چشم انسان مجبور است که سطح عفونت را براساس تصویر و عمق رنگ تعیین کند و در این شرایط، امکان تعیین دقیق سطح عفونت بسیار دشوار است. درعین حال، یک سوم نمونه ها به دلیل اینکه مایع حاوی خون بوده یا بسیار کدر است، قابل بررسی نیستند.

سایر روش ها شامل میکروبیولوژی یا بررسی نمونه مایعات بدن زیر میکروسکوپ و شمارش گلبول های سفید (لوکوسیت)، شاخصی برای تعیین عفونت هستند. این روش ها، فرآیندهایی کند و نیازمند نیروهای متخصص است.

محققان برای حل این مشکل، یک روش ساده تر و سریع تر را برای تشخیص عفونت ابداع کردند. این مطالعه به سرپرستی والدمار گورسکی (Waldemer Gorski)، رئیس دانشکده شیمی و ستانتون مک هاردی (Stanton McHardy)، مدیر مرکز کشف نوآوری دارویی و استادیار دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو (UTSA) انجام شد.

در این روش، امکان تشخیص سریع و دقیق آلوده شدن فرد به باکتری های مضر یا سایر پاتوژن ها فراهم شده است؛ همچنین این روش جدید، شدت عفونت را در هر فرد مشخص کرده و از بروز بیماری های جدی تر، پیشگیری می کند.  

در این رویکرد الکتروشیمیایی، مولکول هایی تولید شدند که به آنزیم های لوکوسیت متصل شده و یک جریان الکتریکی را برای نشان دادن وجود عفونت ایجاد می کردند. مولکول های جدید روی نوار آزمایش جدید قرار داده شدند. پس از تماس نوار با مایعات عفونی، نوار به مانیتور رایانه متصل شد که طیف واضح واکنش های الکتروشیمیایی را نشان داده و شدت عفونت را مشخص می کند.

این روش به طور مشخص برای افرادی که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، بسیار مفید بوده و می تواند عفونت ناشی از عمل را پیش از وخیم تر شدن وضعیت بیمار، مشخص کند.

ثبت اختراع این روش انجام و دو مقاله نیز در تشریح این روش منتشر شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: