کد خبر: ۱۹۸۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 12
کارآزمایی بالینی سلول درمانی بر روی برخی از بیماری مانند آرتروز، سکته مغزی و بی اختیاری مدفوع در این بخش انجام می شود.
شفاآنلاین>سلامت>بخش سلول درمانی مرکز پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی ایران امروز سه شنبه در بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری تهران راه اندازی شد.

به گزارش شفاآنلاین،رئیس دانشکده فناوری های نوین دانشگاه علوم پزشکی ایران در حاشیه راه اندازی این بخش گفت: کارآزمایی بالینی سلول درمانی بر روی برخی از بیماری مانند آرتروز، سکته مغزی و بی اختیاری مدفوع در این بخش انجام می شود.

دکتر محمد تقی جغتایی، هدف از راه اندازی این بخش را گسترش فعالیت های کارآزمایی بالینی برای درمان برخی از بیماری ها اعلام کرد و گفت: از این پس کارآزمایی های بالینی دانشگاه در این بخش انجام خواهد شد.وی ادامه داد: سلول های درمانی در «اتاق تمیز« که در جنب این بخش قرار دارد تهیه شده و در اتاق عمل این بخش به بیماران تزریق می شود.

رئیس دانشکده فناوری های نوین دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: قبلا سلول های درمانی تهیه شده به برخی از بیمارستان های تهران برای تزریق ارسال می شد که با راه اندازی این بخش، ایمنی سلول های درمانی افزایش یافته است.

جغتایی با اشاره به اینکه سلول ها براساس استانداردهای دنیا تهیه می شود، گفت: سلول های درمانی از فرد بیمار، بستگان وی تهیه شده یا اهدایی است.وی اظهار امیدواری کرد که این کار در آینده گسترش لازم را برای ورود به فعالیت های بالینی پیدا کرده تا بتوان خدمات مناسب تری به بیماران ارائه کرد.

** انجام اولین تزریق سلول های درمانی غضروفی در بیمارستان مطهری

معاون بالینی مرکز پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: اولین عمل برای تزریق سلول های غضروفی به داخل مفصل در بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری تهران انجام شد.

دکتر مصطفی ده مرده ای اظهار داشت: همزمان با راه اندازی این مرکز، تزریق سلول های غضروفی به داخل مفصل بر روی 3 بیمار انجام شده است.وی اظهار امیدواری کرد که با کسب نتایج مطلوب از کارآزمایی های بالینی و کسب تجربیات ارزنده، زمینه ارائه خدمات بهتر به برخی از بییماران فراهم خواهد شد.

ده مرده ای با اشاره به اینکه یکی از پیشرفت های علم، استفاده از سلول های درمانی برای درمان برخی از بیماری ها است، افزود: این شیوع برای درمان سوختگی، مفاصل و بیماری بی اختیاری مدفوع قابل استفاده است.

بخش سلول درمانی مرکز پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور دکتر مسعود ناصری پور، رئیس این دانشگاه و جمعی از پزشکان و محققان، امروز ( سه شنبه) در بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری تهران راه اندازی شد.
برچسب ها: سلامت ، پزشکی ، دانشگاه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: