کد خبر: ۱۹۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 11
عمده تخلفات در بحث تجهیزات پزشکی گران فروشی و تامین نشدن بموقع ملزومات و تجهیزات پزشکی است
شفاآنلاین>سلامت> مشاور وزیر و مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، گفت: ارز به صورت مستمر برای تامین تجهیزات پزشکی و دارو در اختیار قرار می گیرد و نگران تامین ارز نیستیم.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر رضا مسائلی در حاشیه افتتاح شعبه ویژه رسیدگی تعزیرات به تخلفات تجهیزات پزشکی نظارت بر حوزه تجهیزات پزشکی را بسیار مهم خواند و افزود : در شرایط حساس امروز جامعه باید بخش خصوصی و دولت همکاری خوبی داشته باشند.

وی گفت : عمده تخلفات در بحث تجهیزات(Equipment) پزشکی گران فروشی و تامین نشدن بموقع ملزومات و تجهیزات پزشکی است.

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درپاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چقدر بر ارتباط میان بیمارستان ها و مراکز عرضه تجهیزات پزشکی نظارت دارید؟​ افزود: در طرح تحول سلامت، عرضه تجهیزات پزشکی نظام مند شده است و بیمارستان ها بر اساس تصمیم کمیته دارو و تجهیزات پزشکی خرید می کنند.

مسائلی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چقدر در مراکز عرضه این تجهیزات برای نمونه در خیابان جمهوری نظارت دارید؟ گفت: این عرضه کنندگان در چارچوب قانون نظام صنفی فعالیت می کنند و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و معاونت های غذا و دارو هم بر نحوه توزیع و عرضه آن نظارت دارند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به نوسانات نرخ ارز آیا با شرکت های عرضه کننده تجهیزات پزشکی مواجه بوده اید که اقلام خود را عرضه نکنند و به نوعی احتکار کنند، افزود: درخصوص تامین تجهیزات پزشکی در موضوع ارز هیچ نگرانی وجود ندارد و قطعاً اگر کسانی بخواهند از این فضا سوء استفاده کنند به تعزیرات معرفی می شوند و البته در این خصوص مواردی بود که دانشگاه های علوم پزشکی(medical) به وزارتخانه منعکس کردند.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: ما روزانه این موارد رصد می کنیم تا نظام تامین تجهیزات پزشکی بدون هیچ اختلالی در خدمت مردم و مراکز درمانی باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: