کد خبر: ۱۹۸۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 10
دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت با اشاره به این که توسعه استارت‌آپ‌های دیجیتال سلامت یکی از اهداف این جشنواره است، اظهار داشت: باید از ابزارهای گسترده تاثیرگذار فناوری امروز جامعه به بهترین شکل بهره برد.

شفاآنلاین>سلامت>دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت با اشاره به این که توسعه استارت‌آپ‌های دیجیتال سلامت یکی از اهداف این جشنواره است، اظهار داشت: باید از ابزارهای گسترده تاثیرگذار فناوری امروز جامعه به بهترین شکل بهره برد.

به گزارش شفاآنلاین،محمدعلی حجازی گفت: رسانه‌ها به‌عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه مبانی سلامت و آگاهی‌سازی در این حوزه نقشی به‌سزا در ارتقای سلامت جامعه داشته‌اند، اما امروز به دلیل پیشرفت‌های شگرف در فناوری‌های مدرن و سبک ارائه محتوا در رسانه‌ها، فضای سایبری و دنیای مجازی یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی لقب گرفته‌اند.

وی با اشاره به جمعیت بالای ۴۰ میلیونی استفاده کنندگان از تلفن‌های همراه هوشمند در ایران گفت: با توجه به ظرفیت بسیار بالای فناوری‌ها و اهمیت ارتقای سلامت، باید بتوان به شکل روزآمد این ابزارها را در مسیر ارتقای سلامت در جامعه، مورد استفاده قرار داد و از ظرفیت‌های بالای صنعت دیجیتال در توسعه مبانی سلامت و ایجاد اشتغال سازنده استفاده کرد.

حجازی گفت: امروزه در فرآیند توسعه پایدار، مهمترین عامل در پیشبرد اهداف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و باقی ماندن در عرصه رقابت جهانی، استفاده موثر از منابع علمی و فناوری‌های نوین است. تحقق اهداف عالی نظام سلامت، تنها با برنامهریزی و استفاده از تمامی فناوری‌های روز و نوین محقق خواهد شد و در این میان، تاثیرگذارترین فناوری شناخته شده در دهه گذشته، فناوری اطلاعات است.

دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت متذکر شد: توسعه استارت‌آپ‌های دیجیتال سلامت یکی از اهداف جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال است.

وی اظهار داشت: شناسایی تولیدکنندگان فناوری و رسانههای دیجیتال، استفاده از این ظرفیت‌ها در رفع نیازهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یکپارچه‌سازی فرهنگی در به کارگیری رسانه‌های دیجیتال در بین مردم، توسعه کاربری فناوری‌های دیجیتال در نظام سلامت، رتبه‌بندی و شاخص‌گذاری آثار و خدمات الکترونیک سلامت و معرفی برگزیدگان با همکاری معاونت اجتماعی و مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از هدف‌گذاری‌های این جشنواره است.

حجازی افزود: در این جشنواره مقرر شده است تا رسانههای دیجیتال و خدمات الکترونیک برتر در نمایشگاه جانبی، در معرض دید دست اندرکاران نظام سلامت قرار گیرند.

 جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت توسط موسسه فرهنگی آوای هنر سلامت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود. امیرحسین اسدی دبیر علمی و محمد علی حجازی دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت، برگزاری این رویداد را عهده‌دار هستند.

برچسب ها: سلامت ، فناوری ، جشنواره ، جامعه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: