کد خبر: ۱۹۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 10
از زمانی که لپ‌تاپ‌ها در دهه 80 میلادی ظهور کردند، این دستگاه‌ها تقریبا بدون تغییر باقی مانده‌اند. ظاهر دستگاه‌ها بهتر شده است و وزن لپ‌تاپ‌ها سبک‌تر شده و این دستگاه‌ها به‌مراتب نازک‌تر شده‌اند ولی هنوز یک نکته بسیار مهم در ساختار کاری این دستگاه‌ها وجود دارد که نمی‌توان شاهد تغییری در آن بود.
 شفا آنلاین>اجتماعی> دانشمندان شرکت ایسوس نسل جدیدی از لپ‌تاپ‌ها را طراحی کرده‌اند که به‌جای داشتن صفحه‌کلید، دو نمایشگر دارد و می‌توان از یکی از آن‌ها به‌عنوان رابط تعاملی دستگاه استفاده کرد.

به گزارش شفا آنلاین:از زمانی که لپ‌تاپ‌ها در دهه 80 میلادی ظهور کردند، این دستگاه‌ها تقریبا بدون تغییر باقی مانده‌اند. ظاهر دستگاه‌ها بهتر شده است و وزن لپ‌تاپ‌ها سبک‌تر شده و این دستگاه‌ها به‌مراتب نازک‌تر شده‌اند ولی هنوز یک نکته بسیار مهم در ساختار کاری این دستگاه‌ها وجود دارد که نمی‌توان شاهد تغییری در آن بود.

این موضوع، صفحه‌کلیدهای فیزیکی است که می‌توان انتظار داشت که در تمامی لپ‌تاپ‌ها در زیر نمایشگر قابل‌دسترسی باشند. بااین‌وجود شرکت ایسوس به دنبال تغییر این رویکرد است. این شرکت نخستین مدل لپ‌تاپ‌های نسل جدید خود را رونمایی کرده است که می‌تواند معادلات ذهنی ما درباره این دستگاه‌های همراه را تغییر بدهد.

در حقیقت این لپ‌تاپ، یک دستگاه با دو نمایشگر است که یکی از آن‌ها به‌عنوان ابزار تعاملی مورداستفاده قرار می‌گیرد و دیگری برای نمایش محتوا به کار بسته می‌شود. البته این امر ممکن است خسته‌کننده و اعصاب خرد کن به نظر برسد زیرا برای هر کاری باید گزینه مربوطه را به روی نمایشگر بیاورید ولی این نوع رویکرد در این دستگاه به کار گرفته نشده است.

این دستگاه به یک سیستم هوش مصنوعی مجهز است که با نام precog شناخته می‌شود. این سیستم می‌تواند بر اساس موقعیت قرارگیری دست شما و ژست حرکتی مقابل نمایشگر دوم، گزینه مربوط به فعالیت را برای دستگاه اعمال می‌کند. برای مثال اگر دستان خود را به شکل تایپ کردن در مقابل نمایشگر بگیرید، دستگاه آن را به شکل صفحه‌کلید درمی‌آورد و اگر قلمی را بر روی نمایشگر قرار بدهید، دستگاه صفحه سفید مدنظر برای دریافت ورودی از قلم را فعال خواهد کرد.

همچنین این سیستم هوش مصنوعی، تقویم کاری شما را اسکن می‌کند تا مصرف باتری را برای زمان‌های اوج کاری بهینه‌سازی کند. این دستگاه پیشرفته قرار است تا در پایان سال 2019 به کاربران عرضه شود و از مشخصات آن می‌توان به دو نمایشگر 4K اشاره کرد و سایر مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه هنوز ناشناخته هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: