کد خبر: ۱۹۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 06
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی دسر را در تقویت بنیه بدن و رشد نوزادان موثر دانست.
شفاآنلاین>سلامت>یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی دسر را در تقویت بنیه بدن و رشد نوزادان موثر دانست.

به گزارش شفاآنلاین،فرنی حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ، B۲ ، B۳ ، B۵ ، B۶ ، B۱۲ ، آهن، کربوهیدرات، پروتئین، پتاسیم، سدیم، منیزیم، منگنز، فولات، چربی، کلسیم، فیبر، فسفر، روی، سلنیوم، لاکتوز، اسیدآمینه تریپتوفان و آنتی‌اکسیدان است.

برای بررسی خواص فرنی و اینکه مصرف این دسر برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.
مهم‌ترین خواص فرنی

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی  درباره مهم‌ترین خواص فرنی اظهار کرد: این دسر ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و موجب افزایش انرژی بدن می‌شود؛ فرنی برای نوزادان، کودکان، سالخوردگان و روزه‌داران بسیار مفید است.

وی با بیان اینکه فرنی بهترین و مقوی‌ترین غذای کمکی برای نوزادان پس از ۶ ماهگی است، گفت: این دسر نقش موثری در تقویت بنیه بدن و رشد نوزادان دارد؛ مادران بهتر است یک تکه موز له کرده را با فرنی ترکیب کنند سپس این مخلوط را به نوزادشان بدهند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: فرنی برای روزه‌داران و افرادی که دچار افت قند یا فشار خون به ویژه در روز‌های طولانی سال می‌شوند بسیار مناسب است؛ این دسر به علت داشتن ویتامین‌های A ، B ، C و املاح معدنی تاثیر چشمگیری در رشد و تقویت مو‌ها و سلامتی پوست دارد.

عظمایی تاکید کرد: کلسیم، فسفر، ویتامین D و منیزیم موجود در فرنی نقش موثری در محکم شدن استخوان‌های بدن و دندان‌ها دارند؛ این دسر از پوکی استخوان به ویژه در سالخوردگان جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر فرنی با آرد جودوسر و عسل تهیه شود از بروز گرسنگی در طول روز جلوگیری می‌کند، ولی درصورتی‌که در پخت این دسر از شکر، نشاسته، آرد گندم و کاکائو استفاده شود چاقی افراد را به همراه دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اسیدآمینه تریپتوفان موجود در فرنی بیان کرد: این اسیدآمینه موجب ساخت هورمون سروتونین می‌شود؛ این هورمون شادی و نشاط را در افراد به وجود می‌آورد و افسردگی را هم از بین می‌برد.

عظمایی یادآور شد: فرنی بهتر است جایگزین وعده غذایی در صبحانه، عصرانه یا افطاری شود؛ افراد نباید این دسر را پس از ناهار یا شام میل کنند، زیرا موجب مشکلات گوارشی و چاقی می‌شود.
برچسب ها: سلامت ، طب سنتی ، دسر ، محقق
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: