کد خبر: ۱۹۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۲۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 06
در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به دلیل شدت حادثه اقداماتی در حوزه سلامت روان انجام شده است و تیم‌های روانپزشک وزارت بهداشت از روز دوم حادثه در منطقه حضوری فعال داشتند
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت از پایان ماموریت کارشناسان تیم سلامت روان در منطقه زلزله غرب کشور خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، علی اسدی معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت(Ministry of Health) اظهار کرد: در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به دلیل شدت حادثه اقداماتی در حوزه سلامت روان انجام شده است و تیم‌های روانپزشک وزارت بهداشت از روز دوم حادثه در منطقه حضوری فعال داشتند.

وی ادامه داد: به واسطه شدت آسیب روحی و روانی که به مردم وارد شده بود تیم‌های سلامت روان متشکل از روانشناس و روانپزشک بر اساس پروتکل کشوری در منطقه مستقر بودند و غربالگری افراد به وسیله تیم‌های دو نفره انجام شده است.

اسدی با اشاره به اینکه بر اساس پروتکل کشوری زمان حضور کارشناسان سلامت روان(mental health) وزارت بهداشت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به پایان رسیده است، افزود: بیش از 450 کارشناس سلامت روان در قالب تیم‌های دو نفره بر اساس پروتکل کشوری از دانشگاه‌های مختلف کشور به منطقه حادثه دیده اعزام شدند.

20 هزار زلزله زده از مشکلات روحی رنج می‌برند
وی عنوان کرد: غربالگری جمعیت تحت تاثیر حادثه، اصلی‌ترین هدف حضور کارشناسان تیم سلامت روان وزارت بهداشت در منطقه بود به طوریکه در طول این مدت 120 هزار نفر از ساکنان مناطق زلزله‌زده کرمانشاه غربالگری شدند اما نزدیک به 20 هزار نفر از مشکلات روحی و روانی، استرساسترس(Stress)، ترس، وحشت‌زدگی رنج می‌بردند.

معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت اضافه کرد: افرادی که دچار اختلالات روحی و روانی شده‌اند تحت نظر تیم‌های روانشناس و روانپزشک قرار گرفته‌اند و اقدامات مداخلات تکنیکال‌های سلامت روان برای آنها به مدت 5 جلسه انجام شده است.

اسدی با اشاره به اینکه افرادی که هنوز دچار مشکلات روحی و روانی هستند به نزدیک‌ترین بیمارستان اعزام می‌شوند، اظهار کرد: افراد آسیب دیده ساکن در مناطق زلزله زده کرمانشاه به پزشکان مراکز بهداشت درمانی یا روانشناسان مستقر در بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

وی یاد آور شد: بر اساس پروتکل کشوری 6 ماه بعد از وقوع حادثه کارشناسان تیم سلامت روان از آن منطقه خارج می‌شوند و درمان افراد آسیب‌دیده به وسیله سیستم نظام شبکه ادامه پیدا می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: