کد خبر: ۱۹۸۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 04
علیرضا شغلی با اشاره به اینکه استان زنجان به‌عنوان قطب فناوری نانو شناخته می‌شود، گفت: حمایت از فعالیت‌های نوآورانه، تحقیق به ویژه تحقیقاتی که در زمینه خودکفایی دارو از سیاست‌های دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان است.

شفاآنلاین>سلامت>معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: سال آینده؛ 7 قلم نانودارو وارد مرحله تجاری سازی می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،علیرضا شغلی  با اشاره به اینکه استان زنجان به‌عنوان قطب فناوری نانو شناخته می‌شود، گفت: حمایت از فعالیت‌های نوآورانه، تحقیق به ویژه تحقیقاتی که در زمینه خودکفایی دارو از سیاست‌های دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه شرکت نانودارو در دانشگاه علوم‌پزشکی مستقر هستند، ادامه داد: فعالیت این شرکت‌ها رو به رشد است و برای تحقق برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در ارتباط با تولید نانو داروها فعالیت رضایت‌بخشی را داشته است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه سال آینده امید است که بتوان 7 قلم نانودارو را وارد بازار کرد، اظهار کرد: در چند سال گذشته تولید نانو دارو در دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان شروع شده است که با عرضه این 7 دارو در سطح تجاری بتوان در حوزه درمان و توسعه کشور نقش به‌سزایی داشته باشیم.

شغلی با اشاره به اینکه امید است تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان این دانشگاه در راستای ارتقای پژوهش افزایش یاید، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان به لحاظ رتبه پژوهشی در سطح کشور رتبه متوسطی دارد و امید است با تلاش بیشتر در زمینه ارتقای پژوهشی بتوان رشد بیشتری داشته باشیم.

برچسب ها: سلامت ، دانشگاه ، فناوری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: