کد خبر: ۱۹۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 03
به دلیل افزایش قیمت ارز و وابستگی دستگاه‌های رادیولوژی به آن، خرید یا تمدید دستگاه‌های جدید تصویربرداری با مشکلات تأمین منابع مالی رو‌به‌رو شده است.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: کاهش تعرفه‌ها و کمبود منابع مالی سبب بروز مشکل در به‌روز رسانی تجهیزات رادیولوژی می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، جلال جلال شکوهی رئیس انجمن رادیولوژی ایران اظهار کرد: متخصصان و کارشناسان رادیولوژی ایران از سطح سواد و دانش بالایی برخوردارند و همگام با کشورهای پیشرفته در این حوزه گام برمی‌دارند.

وی ادامه داد: بحث تأمین منابع مالی و هزینه‌های بالا یکی از مسائل مطرح در حوزه رادیولوژی(Radiology) است زیرا تأمین مواد مصرفی آزمایشگاهی و به روز شدن دستگاه‌های مختلف تصویربرداری مشکلاتی را برای این گروه ایجاد کرده است.

جلال شکوهی افزود: به دلیل افزایش قیمت ارز و وابستگی دستگاه‌های رادیولوژی به آن، خرید یا تمدید دستگاه‌های جدید تصویربرداری با مشکلات تأمین منابع مالی رو‌به‌رو شده است.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران عنوان کرد: معتقدم باید برای خرید مواد آزمایشی یا به روز کردن دستگاه‌های جدید، وام‌های خوبی از طرف سازمان‌های زیربط برای گروه رادیولوژی در نظر گرفته شود یا ارز مشخصی را برای تأمین اینگونه وسایل تصویربرداری برای ما در نظر بگیرند.

جلال شکوهی تأکید کرد: متأسفانه حدود دو دهه است موضوع تعرفه رادیولوژی به نتیجه مطلوب نرسیده است البته به دلیل برنامه‌ریزی در خصوص مسائل اقتصادی، واقعی کردن تعرفه‌ها با مشکلاتی رو‌به‌رو شده است.

وی با بیان اینکه ویرایش چهارم کتاب تعرفه‌هابه همت سازمان نظام پزشکی(Medical System) انجام شده ولی به دلیل مسائل اقتصادی اعلام نمی‌شود، تأکید کرد: افزایش تعرفه‌های رادیولوژی برای امسال 5 درصد بوده است که این میزان نمی‌تواند نیازها را تأمین کند.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران در خصوص کیفیت کار پزشکان رادیولوژی، گفت: خوشبختانه کمبود منابع مالی هیچ خللی در کار پزشکان این حوزه ایجاد نکرده است و آنها برای تشخیص و درمان بیماری نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: