کد خبر: ۱۹۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 02
از مهمترین معضلات در حوزه فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی، وفور کالای قاچاق در بازار است که هم سلامت مردم را به مخاطره انداخته و هم به عنوان یک عامل قوی اقتصادی، موجب تضعیف توان تولیدکنندگان می‌شود.

شفاآنلاین>سلامت>دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: از مهمترین معضلات در حوزه فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی، وفور کالای قاچاق در بازار است که هم سلامت مردم را به مخاطره انداخته و هم به عنوان یک عامل قوی اقتصادی، موجب تضعیف توان تولیدکنندگان می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،مهدی سجادی، دبیر انجمن داروسازان ایران با اشاره به برگزاری اولین نشست تخصصی و سه جانبه میان انجمن داروسازان ایران، انجمن تولیدکنندگان محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی و مدیرکل و معاون اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: داروخانه ها به عنوان محل قابل اعتماد مردم برای تهیه فرآورده های بهداشتی و آرایشی، می توانند نقش بسزایی در معرفی و عرضه کالاهای ایرانی با کیفیت داشته باشند.

وی ادامه ادامه داد: در سال حمایت از کالای ایرانی، داروسازان با توجه به سطح کیفی محصولات ایرانی، نسبت به تشویق مردم در حمایت از کالای ایرانی، در سطح عرضه داروخانه ها تمرکز بیشتری خواهند کرد.

به گفته سجادی، برای دستیابی به این هدف لازم بود تعامل و هم‌صدایی سه جانبه ای میان اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو و انجمن داروسازان و انجمن تولیدکنندگان این فرآورده ها ایجاد شود که خوشبختانه توانستیم اولین جلسه آن را به نیکی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین معضلات در حوزه فرآورده های بهداشتی و آرایشی، وفور کالای قاچاق در بازار است که هم سلامت مردم را به مخاطره می اندازد و هم به عنوان یک عامل قوی اقتصادی، موجب تضعیف توان تولیدکنندگان می‌شود. به همین دلیل در این جلسه، ضمن بررسی عوامل تاثیرگذار بر پدیده شوم قاچاق، بحث رصد و نظارت بر سایت های اینترنتی عرضه کنندگان این فراورده ها مورد اتفاق نظر قرار گرفت.

سجادی افزود: بحث دامپینگ در حوزه بهداشتی و آرایشی، یک موضوع بسیار مهمی است که کنترل آن، نیازمند هماهنگی های فرابخشی است که امیدواریم هرچه زودتر به سرانجام برسد

به گفته سجادی، برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه های لازم برای آشنایی داروسازان سراسر کشور با دستاوردهای جدید، بازدید از خطوط تولید و بسته بندی شرکت های تولیدکننده، حضور مسئولین فنی داروساز در شرکت ها، نظارت بر عرضه این فرآورده ها در سایت های اینترنتی و ایجاد زیرساخت برای صادرات اقلام بهداشتی و آرایشی، بخشی از برنامه ها برای حمایت از کالای ایرانی است.

گفتنی است در پایان این جلسه، از اقدامات بنیادین و اساسی مدیرکل اداره آرایشی و بهداشتی سازان غذا و دارو تقدیر و تشکر شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: