کد خبر: ۱۹۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 02
اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه های علوم پزشکی به استناد کتاب استاندارد اورژانس های پیش بیمارستانی اعتبار بخشی می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>محرابی فر گفت: اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه های علوم پزشکی به استناد کتاب استاندارد اورژانس های پیش بیمارستانی اعتبار بخشی می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،حمید محرابی فر رئیس اداره اعتبار بخشی اورژانس وزارت بهداشت با اشاره به اعتبار بخشی اورژانس گفت: کار تدوین استاندارد‌های ملی اعتبار بخشی اورژانس از حدود یک سال و نیم پیش شروع و برای تهیه پیش نویس کتاب اعتبار بخشی اورژانس در جلسات متعددی از نظرات کارشناسان سراسر کشور و پس از بررسی متون و مطالعه استاندارهای دیگر کشورهای جهان استفاده شده است.
 
وی ادامه داد: در کتاب اعتبار بخشی اورژانس تک تک مقوله‌ها از لحاظ ساختاری و عملیاتی در سطوح مختلف بررسی و متناسب با امکانات و تجهیزات امروزه کشورمان کتاب اعتباربخشی اورژانس و با نگاه بهبود و ارتقا فرآیندها به رشته تالیف در آمده است.
بومی سازی اعتباربخشی اورژانس پیش بیمارستانی
محرابی فر با بیان اینکه متناسب بودن امکانات و تجهیزات در کشور با بند‌های کتاب اعتبار بخشی به نوعی بومی سازی را در ایران رقم زده است، عنوان کرد: در حال حاضر کتاب اعتبار بخشی اورژانس در ۴ دانشگاه علوم پزشکی زنجان، همدان، مشهد و کاشان به صورت پایلوت اجرا می‌شود تا نقص‌های آن در سطوح عملیاتی مشخص شود.
 
رئیس اداره اعتبار بخشی اورژانس وزارت بهداشت تاکید کرد: شرایط اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در کتاب اعتبار بخشی ذکر شده و اعتبار بخشی بر اساس ارائه خدمات اورژانس در دانشگاه‌های سراسر کشور انجام شده است.
 
وی اظهار کرد: ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی در زمینه اورژانس پیش بیمارستانی بر اساس استاندارد‌های کتاب اعتبار بخشی انجام و با توجه به نتیجه بررسی‌ها رتبه هر دانشگاه یا مرکز اورژانس پیش بیمارستانی تعیین می‌شود.
 
محرابی فر یادآور شد: برای ارزیابی وضعیت دانشگاه‌های علوم پزشکی در اورژانس پیش بیمارستانی به کتاب اعتبار بخشی اورژانس پیش بیمارستانی استناد می‌شود و عملکرد‌ها نیز به همین صورت مورد سنجش قرار می‌گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: