کد خبر: ۱۹۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 01
این دستاورد جدید می‌تواند به پزشکان کمک کند که زودتر برای درمان بیماری در افراد و در زمانی موثرتر اقدام کنند. این آزمایش جدید خون به پزشکان اجازه می‌دهد تا ۱۰ نوع سرطان را قبل از بیمار شدن افراد، تشخیص دهند
شفاآنلاین>سلامت> دانشمندان می‌گویند یک آزمایش خون جدید می‌تواند تومور‌ها را قبل از فعال شدن آن‌ها، شناسایی و ردیابی کند.

به گزارش شفاآنلاین، این دستاورد جدید می‌تواند به پزشکان کمک کند که زودتر برای درمان بیماری در افراد و در زمانی موثرتر اقدام کنند. این آزمایش جدید خون به پزشکان اجازه می‌دهد تا ۱۰ نوع سرطان را قبل از بیمار شدن افراد، تشخیص دهند. این می‌تواند پیشرفتی قابل توجه در زمینه تلاش برای درمان سرطان(Cancer) و دیگر بیماری‌های موروثی باشد.

در حال حاضر حدود ۱۶۰۰ بیمار با این روش آزمایش شده اند و در بعضی موارد میزان دقت آزمایشات صورت گرفته ۹۰ درصد بوده است. از کسانی که مورد آزمایش قرار گرفتند، ۷۴۹ نفر فاقد سرطان بودند و ابتلا به سرطان ۸۷۸ نفراز آن‌ها به تازگی تشخیص داده شده است.

در این آزمایشات بر اساس نوع سرطان، علائم هشدار دهنده متفاوتی از بیماری در افراد یافت شده است. این ازمایش در تشخیص سرطان پانکراس، تخمدان، کبد و کیسه صفرا بهترین عملکرد را داشته و موارد ابتلا به بیماری چهار نفر از هر پنج نفر را تشخص داده است. البته این آزمایش در تشخیص سرطان لنفوم و میلوم دقت کمتری دارد و فقط به ترتیب ۷۷ درصد و ۷۳ درصد درستی داشته است.

اما این شاخص در تشخیص سرطان ریه بدین صورت عمل کرد که ۵۹ درصد بیماران میتلا به این نوع سرطان به درستی بیماری شان تشخیص داده شد و درباره مبتلایان به سرطان سر و گردن هم تا ۵۶ درصد بیماری(Sickness) آن‌ها مشخص شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: