کد خبر: ۱۹۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - 2018May 31
قهوه از آن دست نوشیدنی‌هایی است که به رغم دارا بودن مقادیر قابل‌ملاحظه‌ای کافئین و مضرات آن، خواصی دارد که همچنان آن را در صدر نوشیدنی‌های گرم و جذاب دنیا نگه داشته است.
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>قهوه از آن دست نوشیدنی‌هایی است که به رغم دارا بودن مقادیر قابل‌ملاحظه‌ای کافئین و مضرات آن، خواصی دارد که همچنان آن را در صدر نوشیدنی‌های گرم و جذاب دنیا نگه داشته است.

به گزارش شفا آنلاین:نتایج تحقیقات اخیر پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد نوشیدن یک فنجان قهوه ریسک سکته، نارسایی قلبی و بیماری قلبی<بیماری قلبی> عروق کرونر را کاهش می دهد.

بررسی داده‌های به‌دست آمده از مطالعات بلندمدت قلب از سال ۱۹۴۸ در مورد رژیم غذایی آمریکایی‌‌ها نشان می‌دهد نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه در هفته می‌تواند احتمال بروز نارسایی قلبی را تا ۷‌درصد کاهش دهد. این داده‌ها همچنین نشان می‌دهندکه نوشیدن این مقدار قهوه میزان سکته و بیماری‌های قلبی را به ترتیب ۸‌ و ۵‌درصد کاهش می‌دهد.

هرچند این نتایج درباره قهوه و خواص آن در تحقیقات گذشته نیز حاصل شده بود اما ادامه این مطالعات در مورد بیماری‌های قلبی نشانه‌های عجیبی را از خواص گوشت قرمز نشان می‌دهد که تا امروز کمتر در مورد آن شنیده‌ایم. این مطالعات نشان می‌دهد که گوشت قرمز نیز ممکن است با کاهش احتمال بروز نارسایی قلبی و سکته هم مرتبط باشد. البته محققان در این باره می‌گویند رابطه بین گوشت قرمز و کاهش احتمال بروز مشکلات قلبی قطعی نیست و نیاز به پژوهش‌های بیشتری در این مورد وجود دارد.سلامانه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: